Ljubomora

Kada čujemo/pročitamo reč ljubomora, instiktivno i već po šablonu pomislimo na ljubomoru u ljubavnoj vezi između dvoje ljudi. Nažalost, pojam ljubomore je daleko širi od te zdrave, normalne količine ljubomore u ljubavnoj vezi.

Naime, svesna, zdrava doza ljubomore najednom postaje jedna potpuno nezdrava, ali i podsvesna količina ljubomore sa kojom se ne vredi boriti. Na to ne možemo da utičemo mi, to moraju ljudi sami da prepoznaju, spoznaju i isprave. Najčešći uzrok u Srba jeste, naravno, uspeh. Srbin će ti sve oprostiti, ali uspeh nikada. Ne mora se tu raditi o nekom vanserijskom uspehu, naprotiv, često je u pitanju vrlo normalna doza uspeha osobe u odnosu na potpuni neuspeh i potpunu neispunjenost osobe kod koje se stvara ljubomora. Osoba će onda, potpuno nesvesno pronalaziti svaki mogući detalj i svaku moguću sitnicu u kojoj je superiornija od uspešne osobe. Često se ne služi ljudskim sredstvima, već to seže čak i van dometa dobro nam poznate da je u ratu je sve dozvoljeno. Uspešna osoba će oprostiti jednom. Drugi put. Treći put. A onda će postati indiferentna. Potpuno.

b4fe8a791e0d4d9fe582b56add65362d

Ja sam u horoskopu škorpija. Kažu da su škorpije neverovatno ljubomorne. Nisam to primetila, bar ne još uvek. Slažem se da doza ljubomore mora postojati, ali sam se baš zbog toga što sam čitavog života bila svesna toga da sam astrološki predodređena da budem ljubomorna uvek trudila da izbalansiram, da smirim vatru u sebi, da ne planem bez razloga. I čini mi se da sam uspešno sve to kontrolisala.

Što se tiče ljubavi, tu jesam bila ljubomorna. Ljubomorna čak i na njegove drugarice. Ne zato što sam smatrala da su mi suparnice, naprotiv. Bila sam ljubomorna jedino na to što su one imale neograničene prilike za razgovor sa njim, dok su meni reči uvek bile ograničene, što njegovom nezainteresovanošću, što mojom nesposobnošću da u njegovom prisustvu složim prostu rečenicu.

U svakom slučaju, vrlo je bitno sačuvati sebe ljubomore. Taj predator će izjedati dušu dok je ne raskomada, pa onda delić po delić dok ne uništi sve ono što je ljudsko. Sa ljubomorom se treba boriti i treba biti racionalan. Dakle, podsvesno ne sme da preovlada čovekovim bićem, čovek mora biti dovoljno jak da dovoljno voli sebe i da radi nešto u svom životu. Tek onda može biti potpuno oslobođen predatorskih osobina koje svakako ne treba zanemarivati i koje treba kontrolisati na sve moguće načine.

Leave a Reply

