X factor adria, 2015.

Iks/eks faktor

Ja sam neko ko zaista obožava muziku, neko ko svoj život bez muzike ne bi mogao da zamisli. Morate priznati da smo proteklih meseci zatrpavani muzičkim takmičenjima raznih pinkovih i grandovih zvezda i da, realno, nismo nešto zadovoljni. Okej, provuče se po koji takmičar koji i mene zaista ostavi bez teksta, ali nekako mi je sve ostalo baš nekakva ravna linija.

Čitala sam bezbroj negativnih komentara o Iks faktoru, pa sam rešila da napišem jedan tekst nakon odgledane prve epizode, čisto da pokažem da se ovo nekome može i dopasti.

Meni se sviđa koncept Iks faktora. Složićemo se da nam se svima dopada i da smo prošle godine zaista bili razočarani produkcijom. Moj stav je takav da je zaista ne mogu da svarim bilo šta što dolazi sa ružičaste televizije, nekako mi je to sve egal sa šundom i kičom (osim Zvezdica, deca su mi preslatka). Zaista mi je falilo da nedeljom uveče mogu da pogledam nešto potpuno opuštajuće. Produkcija me ovog puta zaista podseća na Prvi glas Srbije, ali to mi ne smeta jer sam i to volela da gledam.

Sasvim je druga stvar u šta su se pretvorili sva ta pevačka takmičenja. Mislim da i sami učesnici moraju biti svesni da su u pitanju instant karijere i da zaista retko ko uspe nakon takmičenja da napravi neku zavidniju karijeru. Mada, ni mi kao publika ne smemo biti preoštri, pa i sve ove velike zvezde u Srbiji su svoje statuse gradile godinama, nisu dobili blistave karijere preko noći, stoga ni ovi takmičari ne mogu očekivati baš sve i baš odmah.

Elem, sam uvod u epizodu mi se jako dopao. Ja zaista poštujem rad Željka Joksimovića, Aleksandru Kovač preobožavam, često mi je njena muzika amajlija pred bitne događaje, Massima uvek volim da čujem, opušta me, Tončija baš i ne volim, nikad nisam volela Magazin i to što on radi, ali očigledno je da radi nešto što se nekome dopada pa svakako poštujem i njegov rad. Niko od njih nije izveštačen, svi su potpuno na mestu i smatram da su zaslužili da se nađu na mestu sudija. Dakle, ove godine imamo četvoro kompetentnih ljudi, za razliku od prošle godine, kada ih je bilo svega dvoje. Moram priznati, fali mi druga sestra Kovač.

Ja se zaista ne sećam ko su prošle godine bili voditelji u ovim audicijskim emisijama. Sećam se neuspelog Slavka Kalezića iz prvog lajva i kasnije Ane Mihajlovski, malo uspešnije, ali ove godine mi voditeljski tim deluje doooosta zanimljivije.

Sećam se Antonije Blaće još kada je vodila regionalnu verziju Velikog brata i tada je bila skroz okej. Sada je od skroz okej stigla do izvanredne voditeljke. Jedno premilo stvorenje, puno energije i sa jednom dozom neverovatne prijatnosti i harizme – produkcijo, pun pogodak.

Snežana Velkov je još prošle godine (ako se dobro sećam) bila u timu voditelja, eto, sećam se jednog voditelja i mislim da je sasvim okej. Iako Antonija odskače svojom energijom, ne možemo zanemariti ovo fantastično makedonsko devojče – produkcijo, pametno je što ste zadržali nešto dobro iz prošlog serijala.

Što se tiče muškog dela voditeljskog tima – šta reći. Aleksandar Radojičić jeste i sladak i harizmatičan i zabavan – ali nažalost, svi znamo koliko su se (ne)uspešno završile uloge voditelja naših izvanrednih glumaca. Ja se zaista nadam da se to ovog puta neće dogoditi. Za voditeljski debi, izgleda malo smotano, ali nekako slatko smotano, pa ne mogu baš da rasumačim je li to namerno tako ili ne. U svakom slučaju, odlično slatko smotano se snašao i verujem da će do kraja sezone blistati. Kao što sam već napisala, karijere se grade od temelja, a Aca je neko ko zaista ima potencijal da napravi karijeru neviđenih razmera. S druge strane, produkcija je ovde uradila rizičnu, ali pametnu stvar. Postavivši Acu za voditelja osigurali su sebi dobru ciljnu grupu gledateljki i njima to marketinški potpuno odgovara, pa, produkcijo – srećno.

Ono što se meni ne dopada jeste bezbroj reklamnih blokova, ali kao, ajde nije to do same produkcije, pa im to neću zameriti.

S druge strane, ovo može biti nešto zbog čega ću Prvoj delimično oprostiti ukidanje Otvorenih vrata i propagiranje Grand prodakšna.

Ono što nam preostaje jeste da nastavimo da gledamo i da vidimo da li će produkcija ove godine opravdati poverenje, tj. da li će odraditi sve što budu obećali. Nadam se da nećemo imati u finalu nemački Yoko Ono duo i slične ispade, zaista ne ide uz koncept. Optimistična sam i mislim da, ako se po jutru dan poznaje, od ovog Iks faktora možemo očekivati zaista mnogo. Mi, kao publika, naravno, uvek imamo visoka očekivanja, pa, produkcijo, želim vam da ih premašite.

S poštovanjem,

Vaša Vještica.

 

Leave a Reply

