Totalno si moderna, mačko, majke mi!

U eri tehnologije ljudi su izgubili sebe. Zaboravili su na prave vrednosti i uspeli da postanu robovi mašina. Svojevoljno su se predali čarima kompjutera, interneta, socijalnih mreža, ajfonova i galaksija, a otprilike više ne prepoznaju istinsku knjigu, razgovor sa prijateljima uz kafu, pravu jabuku i pravu galaksiju, zvezdano nebo.

social-media-logos_15773

I ja sam rob i svesna sam toga. I za sve ove robovlasnike imam opravdanja. Fejsbuk profil ne smem da isključim jer tamo postoji jedna grupa u kojoj su kolege sa faksa, gde se objavljuju rezultati ispita i jedino tu mogu dobiti te važne informacije. A i preko Fejsbuka reklamiram ovaj blog. Čisto sumnjam da bih skupila neke čitaoce da nemam jedan takav medij za plasiranje ovoga što gradim sve vreme. Tviter profil takođe održavam i to mi dođe kao neki izduvni ventil, tamo napišem sve što mi leži na duši, pa mi i bude lakše kada se nađu ljudi koji potpuno shvataju o čemu govorim, to mi malo nedostaje. Zatim, Instagram profil održavam iz jednog prostog razloga, mada i ne tako bitnog – volim da pravim fotke i da ih tamo kačim. To mi nekako zaista dođe kao modernizovani album za fotografije, a ne plaćam razvijanje filma i izradu fotografija, već se one virtuelno čuvaju na jednom mestu.

Činjenica je da život danas ne bismo mogli da zamislimo bez svega ovoga. Komplikovano pisanje pisama, pa njihovo adresiranje, pa lepljenje markica, pa slanje je olakšano do te granice da možemo od kuće u bilo koje doba dana ili noći da šaljemo mejlove. Sve što je potrebno je internet konekcija, i to ne mora biti neka jaka. Pre dvadeset godina je bilo sasvim normalno koristiti fiksne telefone, međutim, kome ne bi bilo lakše da svoj telefon uvek nosi sa sobom? I uvek možeš da dobiješ osobu koja ti je potrebna, jer znaš da i ta osoba uvek nosi svoj telefon sa sobom.

Dakle, ova era tehnologije nosi dosta beneficija i zaista olakšava život. I ne sumnjam da postoje dovoljno inteligentni ljudi koji će razgraničiti, ili bolje je reći, ograničiti upotrebu svih ovih inovacija. Ima ih, srećem ih svakodnevno.

Međutim, postoje i oni koji neće umeti to da razgraniče. Izgradiće sami sebi svet od tehnologije. Zavisiće od lajkova, fejvova, komentara. Ajfon i galaksi najnovije generacije postaće must have. Takvi ljudi će se izgubiti u tom svetu, pa će preći sve moguće granice i dozvoliti sebi da postavljaju eksplicitne sadržaje na svoje profile, a zatim po istim postanu poznati, uslovno rečeno, e, onda nastaje problem. Tada dobijamo najčešće neobrazovanu kreaturu koja podleže plastičnim operacijama jer joj se nameću izveštačene vrednosti, provlači se po žutoj štampi i tako dobijemo tvorenicu današnjice – starletu. Isto se dešava i sa osobama muškog pola, ali ne u tom intezitetu. To su najekstremniji slučajevi.

Ja bih sada malo govorila o vrednostima koje smo zaboravili. Zaboravili smo čar razgovora, čar gledanja pravo u oči gde je jedina galaksija ona koja se prostire iznad naših glava. Održavamo neke virtuelne veze koje svakog trenutka mogu pući. Šetnje u prirodi zamenili smo skajpovanjem, vocapovima i vajberima i umesto da zajedno radimo nešto zabavno, šaljemo jedni drugima fotke kako smo negde sami. I upravo se o tome radi. U preteranoj želji za socijalizacijom preko društvenih mreža, ostali smo potpuno sami.

Ja sam naučila da povučem crtu. I žao mi je što vidim da postoje oni koji nemaju svest o realnom. Volela bih da vidim svet bez tehnologije, bar na kratko, da vidim kako je to pre funkcionisalo. Životi su nam postali nemogući bez toga, a ipak, neko je nekada pre nas živeo bez svih tih stvari. Kako?

Sigurna sam da ćete imati sopstveno mišljenje o ovome i slobodno otvorite diskusiju u komentarima, volela bih da pročitam da razmišljate, to bi baš bilo super.

Do sledećeg blogovanja,

Vaša Vještica!

Leave a Reply

