Tekstovi jedne veštice

Empatija, energija i kriterijumi

Da li smo zaista u stanju da spuštamo sopstvene kriterijume zbog drugih? Ja nisam. Verovatno sam zbog toga ljudima odbojna i verovatno baš zbog toga nemaju želju da me bolje upoznaju, ali moji parametri stoje visoko, pa ih niski ljudi, logično, ni ne mogu dohvatiti.

Možda je to loša osobina, po mom mišljenju nije, ali u redu, poći ćemo od toga da jeste. Postala sam vrlo isključiva prema ljudima. I to isključiva u smislu da sam zaista probrala bisere, a kamenje pobacala. Ne govorim o kriterijumima u odnosima između muškarca i žene, ljubavnim odnosima, već o odnosima među ljudima generalno. Umorile su mi isprazne priče koje su tu čisto da bi ih bilo. Umorila me negativna energija.

Pisala sam vam već o tome, čini mi se, kako je kod mene empatija baš, baš razvijena. I to uopšte nije dobro. Pomislio bi čovek da može pomoći kada osetiš tuđa osećanja, ali naprotiv, ne može nikako. U situacijama u kojima bi možda i bila korisna, empatije nema. U situacijama u kojima je suvišna, itekako je ima, a to smara. Zaista smara. Govorim o empatiji jer je ona povezana sa energijom, a kod mene je energija primarni faktor koji čini kriterijume.

Da li vam se nekada desilo da želite sa nekim da razgovarate i trudite se da vam se taj neko dopadne, ali se osećate vrlo, vrlo nelagodno i imate neki zaista čudan osećaj? Upravo o tome govorim. Postoje ljudi čija mi je energija zaista teška i koliko god se trudila, nekako ne mogu da je podnesem. I to uvek, ali uvek rezultira nekim negativnim postupkom te osobe sa neprijatnom energijom, pa sam tako naučila da čim to osetim, bežim od takvih ljudi.

E tako, posredstvom empatije i energije ja sam obrazovala određene kriterijume. Kriterijume kojih se čvrsto držim i kojih sam svesna da će mi doći glave. Naime, ja nisam spremna da budem fleksibilna. U čitavoj ovoj priči, želim da istaknem da je jako bitno da nikome ne dozvolimo da nas natera da spuštamo sopstvene kriterijume. Možda će zvučati surovo, ali suva inteligencija bez podmazivanja ne radi. Jedan čovek je jednom izrekao jednu mudrost 21. veka: Džaba keramika na stomaku, ako nema stolarije u glavi. Ovde prvenstveno mislim na muškarca sa kojim ću provesti čitav život. Meni kriterijumi ne dozvoljavaju da odlučim da život provedem sa nekim ko ne čita, ne obrazuje se, nije svestan i savestan i ne ume da razmišlja o budućnosti. Ja želim stabilnog, obrazovanog muškarca, uspešnog u svom poslu. I zbog toga baš ispadam i one grupacije kojoj nije bitno ništa osim keramike na stomaku. Možda ću i ostati sama u čitavoj toj potrazi, ali kriterijumi su mi očvrsli i zaista ne planiram da ih rušim, vrlo svesno.

Osećam da je i ovo vrlo diskutabilna tema, pa bih zaista volela da pročitam koji komentar, koliko god nam se mišljenja ne slagala.

Vaša Vještica

3 thoughts on “Empatija, energija i kriterijumi

Leave a Reply

