X factor adria, 2015.

Iznenađenje! – LIVE 4

Svi smo spoznali ljubav na ovaj ili onaj način. Jedno je sigurno, upravo nam je ljubav u životu načinila trenutke koje ćemo večno pamtiti. Za mene je ova tema posebno inspiraivna jer smatram da je ljubav pokretač svega na svetu. Ljubav može biti lepa, ali može doneti i one teže trenutke. Pobornik sam teorije da iz tuge izazvanje neuzvraćenom ljubavlju u bilo kom smislu iznedre zaista najsjanije bisere umetnosti. Meni su najdraži oni u muzici i upravo iz tog razloga sam jedva čekala da vidim i čujem šta su nam to naši dragi finalisti pripremili – odnosno, ova prva grupa večeras.

robi-do-robija

Neizmerno mi je drago što produkcija ovog puta ne sapliće takmičare pesmama. Naprotiv, želim da odam ogromnu dozu poštovanja onima koji pesme biraju – prosto od prvog lajva birate prave pesme za takmičare. I to se pokazuje kao mnogo plodnije od onog dela kada su takmičari sami birali pesme, ne kod svih, naravno. Živ primer je Iva Ćurić. Iskrena da budem, nakon JH sam bila baš skeptična i nisam znala šta to Iva može da nam pruži u nastavku. Plašila sam se da će je savladati njena preemotivna priroda i da će se u lajvovima potpuno izgubiti. Međutim, Iva je iz lajva u lajv sve bolja i bolja! Lanina pesma joj je večeras tako dobro legla! Svi znamo kako lana “peva” uživo, Iva joj je zaista pokazala kako se to radi jako, jako dobro!

Ja sam se zaljubila u glas Bobija Mojsovskog. Mislim da bi svaki komentar narušio magiju kojom nas je Bobi kupio. Mislim da bi ogromna šteta bila da se Bobi nije vratio u šou. I drago mi je što je produkcija ove godine darežljiva što se vraćanja takmičara tiče, ali verujem da će ko ne plati na mostu, platiti na ćupriji, pa će tako biti možda i nekih neprijatnih iznenađenja. No, ne želim da govorim o neprijatnom kada govorim o Bobiju! Kao što sam rekla – Bobi je nestvarno dobar i ja mu želim svu sreću ovog sveta!

Jeste malo Jelena Đurić razmazila i žiri i publiku, možda joj večeras nije bio najbolji nastup, ali je na daleko zavidnom nivou. Meni se dopalo ovo izvođenje. I ja sam osetila tu emociju kojom je Jelena pevala. Zaista, u njenom slučaju su reči suvišne, primetićete da o njoj najmanje pišem, ali prosto se plašim da svojim rečima ne narušim jednu ovakvu pevačku veličinu.

Meni je neverovatno simpatično to koliko devojčice lude za Ilijom Mihaliovićem! On je tako sladak, peva predivno i meni se svako njegovo izvođenje dopada. Rekao je kako nije zadovoljan izvedbom pesme spasa, a mene je uspeo da rasplače, ne znam kako to onda zvuči kada je njemu perfektno! Ja mu od sveg srca želim da upozna svoje muzičke idole! I želim da mu poručim da sam kao i njegova mentorka sigurna u to da će njegovo ime biti poznato na svetskoj muzičkoj sceni jer takav vokal, takva emocija i takva energija u jednom se vrlo teško nalazi, a Ilija svega toga ima i na pretek!

Ja sam još uvek pod utiskom. Nastup Highway tria ne da me oduševo, nego me je raspametio. Momci su genijalni, oni su prava slika onoga kako ljubav prema muzici treba da izgleda. Oni toliko vole to što rade, da je to neverovatno. Svi znamo koliko se pesma koju su izveli malo već izlizala, iako ja čvrsto stojim iza toga da jedna od najlepših domaćih ljubavnih pesama. Crnogorci su od jedne komercijalne pesme napravili spektakl! To je UMETNOST. Kao i Massimo, već na početku sam zaboravila čija je pesma i do samog kraja uživala. Mislim da bi na ovoj izvedbi i sam Đule pozavideo. Moja ljubav prema rokenrolu je ogromna, pa sam možda iz tog razloga ovoliko zavolela ove momke i apelujem na produkciju da dobijaju na dalje ovakve pesme, sličnog senzibiliteta i da iz nedelje u nedelju gledamo svi rokenrol na sceni Iks faktora. Našoj muzičkoj sceni takva vrsta bunta je i prekopotrebna i konačno se pojavio neko ko je dostojan da je iznese, bravo, momci!

highwaz

Do večeras sam žustro tvrdila da je pesma More pelina pesma koju nikako ne treba izvoditi na pevačkim takmičenjima! Prepuna je zamki o koje se izvođač može sapleti i zaista sam smatrala da je izbor te pesme ravan sopstvenom uništenju. I verovatno je to bilo zbog toga što do večeras nisam čula nekoga ko je ovu pesmu izveo na pravi način. Nina Simić je pokazala ko je i šta je! Pojela je pesmu za užinu, zaista mi se dopalo izvođenje! Konačno smo imali priliku da čujemo pravu Ninu Simić i meni je neizmerno drago zbog toga!

Harizma kojom odiše dvojac – Adnan i Tarik je neverovatna! Zaista smo dobili odgovor na pitanje šta dalje, jer su momci odlični! Prvi deo pesme za klavirom me je potpuno kupio, svaka čast Tariku! I tačno sam znala da će doći do prave eksplozije kada se pojavi Adnan! Sve u svemu – jedva čekam da ih slušam na dalje! Oni su prosto toliko posebni da me nimalo ne iznenađuje što su pokupili toliko simpatija publike. Čak i ono njihovo “ispadanje” sada više liči na neku šalu jer bi šou zaista bio siromašan bez ova dva umetnika.

Ne mogu da ne spomenem UMETNIKA kakav je Massimo Savić! Meni se pesma dopala, zaista, ali u to uopšte nisam sumnjala. Ja volim ono čime se Massimo bavi, ja volim da ga slušam, volim njegovu muziku, OBOŽAVAM NJEGOVU UMETNOST. Massimo Savić je veličina kakve u svetu nema!

Koliko meni uzlupa srce kada treba da kažu ko ima najmanje glasova, pa ovo je neverovatno! Ja ću verovatno u budućnosti izdahnuti, što reče Aca! Neizmerni mi je drago što nisam morala da gledam Aleksandrino zabrinuto lice jer kada vidim koliko ona voli svoje takmičare, i koliko se posle trese dok ne prođe pesma spasa, toliko mi je tužno i neizmerno sam srećna što je ona večeras mirna. Retki su ljudi koji ovako mogu da iznesu Zajdi, zajdi. Ona je ovako otpevala kada je pod neverovatno ogromnim pritiskom, kada joj sve od toga zavisi i odradila je to perfektno. Ništa lošija nije bila ni Jelena Đurić. Nju definitivno niko nije video u bilo kakvom duelu, nju smo videli u top 3 minimum, ako ne i na samom vrhu. Međutim, toliko je dobrih pevača ostalo, da će nas, verujem, dueli tek iznenađivati. Ne želim da zamislim linč na koji će naići odluka da Jelena napusti takmičenje. Sada bih svima onima koji će se naći da pljuju po društvenim mrežama poručila – ZBOG ČEGA NISTE GLASALI!? Bez komentara sam, zaista.

jelena

Možda zvučim kao papagaj sa svim ovim rečima hvale, ali ja prosto biram takav ugao gledanja. Ja želim da mi se nešto dopadne, svesna sam mogućnosti produkcije, a oni moja očekivanja iz nedelje u nedelju nadmašuju. Ja zaista želim da se priča ne završi 21. juna u Areni, već da ovi mladi i pretalentovani ljudi dobiju od produkcije ono što zaslužuju. U moru šunda i kiča i kojekakvih pevačkih takmičenja Iks faktor je nešto što nam je zaista potrebno! Propagiranje kvalitetne muzike, kvalitetnih ljudi i kvalitetnih nastupa je za čistu desetku! Zaista bih bila počastvovana da sam u prilici da i sama budem deo jednog takvog projekta.

Već sam jednom poručila nevernim Tomama da i sami probaju da budu mentori, voditelji ili čak takmičari, pa da onda hejtuju. U redu je da se nekome nešto ne dopadne, ali mislim da je jako ružno ostavljati negativne komentare koji premašuju sve moguće granice. Čitala sam dosta komentara na društvenim mrežama, ima ih previše i svaka čast onima koji uspevaju da sagledaju neku širu sliku, ali od nekih komentara mi zaista pripadne muka. No, sloboda govora. Mnogima se ne dopada ni ovo što ja radim, ali ako se makar jednom čoveku dopada – ja sam presrećna.

voditelji

Sviđa mi se što smo večeras imali više prilika da se družimo sa Snežom i Nikolinom, već sam pisala o tome koliko njih dve zaista pomažu našim takmičarima. Ako je možda i postojala neka vidljiva trema kod Aleksandra Radojičića u prethodnim lajvovima, to je sada potpuno neprimetno. Pišem o njemu posebno zbog toga što mu je ovo voditeljski debi, mada mi je malo glupo više da govorim “debi” kad čovek pliva kao da je u okeanu i ne staje. Malo počinjem da se ponavljam, ali ja se zaista trudim da u svakom tekstu iskažem koliko poštujem fenomenalnu Antoniju i neverovatnog Aleksandra. I meni je neizmerno drago što njih dvoje i odovoje malo svog vremena i pročitaju po neku moju rečenicu, meni to svakako mnogo znači. Prosto verujem da ne bi gubili vreme na to nedeljama unazad da to nimalo ne valja. Koristim ovu priliku da im kažem da mi slobodno skrenu pažnju na nešto što ne radim kako treba, svaka sugestija bi mi dobro došla od dva tako velika imena, svakako. Moderne tehnologije nam dozvoljavaju da komuniciramo sa svojim uzorima i meni je to sasvim okej. Ne bih volela da me pogrešno shvate, ja se zaista divim onome što oni rade i najmanje želim da ih gušim sopstvenim rečima, što sam skoro sigurna da nije slučaj.

Sutra je novi dan, novo veče i neke druge ljude ćemo slušati.

Do tada,
Vaša Vještica!

 

Leave a Reply

