Tekstovi jedne veštice

Hvala ti, Arsene Dediću! Počivaj u miru.

S obzirom na moju ogromnu ljubav prema muzici, ne mogu sebi da dozvolim da u ovom mom kutku odam počast umetniku koji je juče preminuo.

arsen_dedic

Arsen Dedić je nestvarni umetnik. On je jedan od onih čiju muziku čuješ i na prvu loptu zavoliš i pitaš se kako si do tada mogao/la bez njegove muzike. On je neko ko voli i tu svoju ljubav prema onome što radi na samo sebi svojstven način prenosi na svoje slušaoce. Ja sam iz nekih mlađih generacija, a opet volim njegovu muziku. To dovoljno govori o bezvremenosti njegovog stvaralaštva. I kao kompozitor i kao tekstopisac ostaviće neizbrisiv trag u istoriji naše muzike. Bavio se kvalitetnom muzikom, svojom umetnošću napravio pravi presedan na domaćoj rok sceni i bio i ostao nešto zaista posebno. Njegove pesme vežeš za najintimnije delove sebe i kada se jednom tu zakače, nema puštanja. Dok ispisujem ove redove, bojim se da ne upotrebljavam dovoljno dobre reči koje bi predstavile veličinu kao što je Arsen Dedić. Sa razlogom izbegavam prošlo vreme, jer iako njega više nema na zemlji, to i da nije tu. Ostavio je za sobom amanet, ostavio nasleđe i ostavio umetnost da živi dok je čoveka. Ja čvrsto verujem u to da će njegovo delo živeti sve dok je dobrih ljudi sa dobrim muzičkim ukusom.

Otkako te ne volim zaista od prve do poslednje reči znači sve. Bol zbog gubitka, a radost zbog slobode. Ovo je upravo ta umetnost duše. Mislim da bi svaka moja reč bila suvišna.

Kada je jedna šesnaestogodišnjakinja prepozna ovakvu umetnost, oseti pesmu i otpeva je na tako jedan divan način (žao mi je što nisu pustili ceo snimak) onda je jasno koliko je autor uspeo. Ovo je jedna od najlepših Arsenovih kompozicija i hvala ti, Dora, što si mi otkrila ovu umetnost, malo me je sramota što ranije nisam čula ovu pesmu.

Hvala tebi, dragi Arsene, što si nam ostavio svoje blago! Hvala ti što si TI znao utešiti naša srca. Hvala ti što postojiš i dalje!

Počivaj u miru, Arsene Dediću.

Vještica

Leave a Reply

