“Princip superstar (Mesečari)”, II veče, Festival PIP, 2015.

Pokušaću da budem koncizna. Celog dana sam u nekim mojim najdubljim mislima, preispitivanjima. Previranja u glavi nikada dosta – trudila sam se da potisnem sopstvenu grešku i na nju zaboravim umesto da sebi dozvolim da nešto iz nje naučim. I sama sam čitavog dana, sama sa sobom. I sopstvenim strahom.

Večeras smo u Aleksincu, na drugoj takmičarskoj večeri Festivala prvoizvedenih predstava u Aleksincu mogli da pogledamo delo Nebojše Bradića. Dakle, dramatizacija, režija i scenografija delo su ovog čoveka. Sinoć, pri izlasku iz sale, sve što sam mogla da čujem bile su reči oduševljenja, smeh, odobravanje. Večeras je nakon poklona fantastičnog ansambla Knjaževsko-srpskog teatra iz Kragujevca “Joakim Vujić” salom odjeknuo muk. Muk straha, zabrinutosti. Ja sam, najiskrenije rečeno, večeras doživela šamar stvarnosti. Pred mojim očima se odigrala predstava koja me izmestila iz kože, u neke misli koje sam vešto izbegavala, a sve vreme su bile tu.

Fotografija preuzeta sa sajta blic.rs.

Fotografija preuzeta sa sajta blic.rs.

Večeras je, od učenika Aleksinačke gimnazije, nagradu za glumicu večeri dobila Katarina Mitrović. Njena uloga zaista i jeste važna za tako mlade ljude. I sama glumica je pretpostavila da su se energije mladih, ambicioznih ljudi prepoznale sa energijom studentkinje Saše koju ona tumači.

U početku je predstava vrlo konfuzna, ali odmah najavljuje ono nešto što će nas u potpunosti izmestiti, najavljuje nešto veliko. Na konferenciji održanoj nakon predstave, akterka tog gnusnog događaja koji je celu salu ostavio bez teksta, glumica Isidora Rajković rekla je da je bilo interesantno publici predstaviti tragičnu ideju u ljudskom biću. S obzirom na to da je čitava predstava zamišljena na efektu, trudiću se da ne otkrivam fabulu, ali moram napomenuti da je čitava priča itekako vredna pričanja. Imali smo tu čast da na konferenciji govori i sam gospodin Nebojša Bradić, a on je rekao da se apsolutno ne radi o istorijskoj rekonstrukciji, bez obzira na to što je sve vreme na sceni istorijska ličnost, Gavrilo Princip. Princip je tu upravo zbog principa, kako je sam autor teksta naveo. Svakako, reč je o predstavi koja vas nikako ne može ostaviti ravonodušnim.

Još dva bitna aktera, po mom mišljenju, jesu politika, odnosno predsednik kog tumači fenomenalni Miloš Krstović i religija. Na konferenciji je Miloš Krstović govorio o tome koliko se trudio da pobegne od imitacije, tj. da je izostavi, da kreira jednog novog predsednika, s obzirom na to da je vreme radnje u bliskoj budućnosti. To je svakako i uspeo, mada se zaista na momente mogu primetiti neki već postojeći, bivši ili sadašnji, ljudi sa vlasti, ali ja mislim da te momente nije bilo moguće izbeći zbog kalupa prema kom su svi naši političari krojeni. Što se tiče religije, gospođa Dragana Bošković, domaćin razgovora nakon predstave, je odlično primetila da je jako važno u kom momentu se ovi tragični likovi okreću prema religiji.

O profesionalnosti samog glumačkog ansambla je suvišno govoriti – gledala sam ih već u nekim drugim, dijametralno suprotnim, ulogama i moram naglasiti da su i više nego odlični. Od njih zaista ništa manje nisam ni očekivala večeras. Pri izlasku iz sale čula sam i neke negativne komentare. Možda sam isključiva, ali zaista mislim da predstavu mogu razumeti samo određeni ljudi. Ona je tako skrojena, poput mozaika. Da se izbaci samo jedna kockica, mozaik bi bio prazan. Ideja otvorene scene mi se dopada. To što glumci interaguju sa publikom je, baš kao što je primetila jedna gledateljka na konferenciji, momenat kada nam pisac poručuje da smo i mi deo te stvarnosti o kojoj nam on priča. Svakako, treba ovo prespavati, ali ja sam prosto želela da moje utiske podelim odmah, da me prosto ne bi napustio ovaj strah koji me tako dobro motiviše. Ponoviću – biće teško glasati u petak.

Vaša Vještica!

Leave a Reply

