Knjiga nedelje

Knjiga nedelje: “Zato što te volim”, Gijom Muso

S obzirom na to da sam prošle nedelje pisala o jednoj malo težoj knjizi za čitanje, danas vam ponovo nudim pravo štivo koje možete poneti sa sobom na odmor i čitati na plaži dok uživate u svim lepotama morske radosti. Sigurna sam da ste makar jednu knjigu ovog pisca do sada pročitali, ako ne ovu, onda neku drugu. Ukoliko niste, onda će vam ova preporuka poslužiti kao dobro polazište za čitanje Musoovih remek-dela.

Gijom Muso je sada već jedan od najproduktivnijih evropskih pisaca. U mojoj glavi nekako sve što ima veze sa Francuskom poseduje neku određenu dozu sentimentalnosti i senzitivnosti, pa onda i nije čudno što ćete sve to pronaći baš u romanima ovog Francuza. Zato što te volim je prva njegova knjiga koju sam pročitala. Imala sam svega 16 ili 17 godina i bila sam oduševljena. Nakon toga sam nastavila da čitam njegova dela, čitam ih i danas.

ZATO-STO-TE-VOLIM-00000348234

Mnogi će reći da je štivo neozbiljno i jeftino. Ne bih se složila sa tim, nikako. Prvo, u prevodu se više od polovine lepote reči izgubi, a s druge strane, potrebno je čitati knjige ovog tipa ne bismo li sebi dali priliku da odmorimo od mnogo težih i komplikovanijih štiva. Ova knjiga nije nimalo naivna. Smatram da je mogu osuđivati samo oni koji je nisu pročitali do kraja ili je ne shvataju u njenom punom sjaju.

Ono što je karakteristično za Musoova dela jeste to što svako poglavlje u romanu počinje određenim citatom. Od toga ne odstupa i prosto je takva forma i dobra za fabulu koju vodi. Likovi su slojeviti, vešto izgrađeni i čitalac nikada nije u potpunosti siguran kako će se priča određenog lika završiti. I u tome je i čar njegovih dela – zaključak priče je uvek neočekivan i tako suptilno urađen.

U ovoj knjizi, konkretno, radi se o devojčici od svega pet godina, koja se izgubila u jednom tržnom centru. Nakon pet godina, nje i dalje nema, srećemo emotivno ruinirane likove i tu radnja počinje. Ona se odjednom pojavljuje na istom mestu gde je nestala, ali ne progovara ni reč. To pokreće lavinu pitanja, ali i lavinu preranih zaključaka. Pripovedač je heterodijegetički, odnosno u trećem licu, objektivan i sveznajući, stoga je sam kraj romana zaista nepredvidiv. Zbog same prirode romana, dovoljno je da samo ovoliko napišem o fabuli. Toliko stoji i na poleđini same knjige. Sasvim dovoljno da čitaoca zaintrigira.

Gijom Muso ima specifičan način pisanja. Njegove reči ne može svako razumeti, a opet je to jedno lagano, opuštajuće štivo, sasvim odlično za odmor ili plažu. Knigu možete nabaviti ONLAJN KUPOVINOM KLIKOM OVDE ili u Vulkan ili Delfi knjižarama. Mislim da postoji i jeftinija varijanta i da na trafikama Moj kiosk knjigu možete nabaviti za svega 300 dinara.

Koje romane Gijoma Musoa ste pročitali? Koji vam se najviše dopada ili ne dopada? Pišite u komentarima!

Vaša Vještica

5 thoughts on “Knjiga nedelje: “Zato što te volim”, Gijom Muso

  1. I ja sam prvo ovu njegovu knjigu pročitala i potpuno se oduševila. Nije njegovo štivo baš tako lagano i za “ispiranje mozga”, iako nema neku preterano veliku umetničku vrednost. No, čini mi se da se vremenom ofucao, mada sam se možda samo ja promenila… Mislim da samo jednu knjigu nemam; nove kupujem na silu, kad već imam prethodne. 😀 Koja se tebi najviše dopada?

    Liked by 1 person

    1. Nisam ni mislila da je za “ispiranje mozga”, već da se lako čita i da je zgodno za odmor. ☺ Moraću da kažem da mi se ova dopada najviše za sada, mada nisam pročitala sve. Ali slažem se da izgleda kao da je za njega vremenom pisanje postalo moranje, a to ne izlazi na dobro… :/

      Liked by 1 person

Leave a Reply

