Tekstovi jedne veštice

Knjiga nedelje: “Otmenost ježa”, Mjuriel Barberi

Pre tačno godinu dana, baš na današnji dan sam završila sa čitanjem knjige koja mi je promenila život. Zvuči malo kao kliše, ali zaista, knjiga koju sam tada pročitala mi je postala lična biblija. U pitanju je Otmenost ježa Mjuriel Barberi. Knjigu mi je preporučila Antonija Blaće i neizmerno joj hvala na tome – kao da je znala da će me oduševiti.

Ova knjiga je sudbinski pronašla put do mene. Želim da verujem da će vas moje reči navesti da knjigu potražite i prepustite joj se. Ono što je zanimljivo jeste sama činjenica da pripovedač nije sveznajući, u trećem licu, već je u prvom licu i smenjuje se. Imamo dva pripovedača, odnosno dva lika koja pričaju svoje priče ni ne sluteći koliko će te priče biti povezane jedna sa drugom. Sam stil pisanja je vrlo istančan, divan. Reči kojima se služi spisateljica su prosto vrlo pažljivo odabrane, mogu samo pretpostaviti koliko to divno zvuči na francuskom jeziku.

otmenost_jeza-slika-625x500

Ova knjiga je pravo lingvističko blago, lingvistička ljubav. Ko istinski voli nauku o jeziku, voleće i ovu knjigu. Voleće iz sveg srca. Štivo nije nimalo lagano, zahteva pažnju, a s druge strane tako lepo opušta i na momente zasmeje do suza. Ipak, suza će uz čitanje ove knjige svakako biti, od tuge ili radosti, ali biće ih. Sigurna sam da niko ne može ostati ravnodušan.

Koliko mi znači ova knjiga, možda ste već i zaključili. Ipak, ja ne bih uopšte da dužim, već bih volela da knjigu pročitate i obavezno mi javite utiske. Ovog puta tražim da pročitam komentare o ovoj knjizi, želim da znam na koji način je uticala na vas, jer je apsolutno nemoguće da ostanete bez utiska. Čak i da vam se ne dopadne, želim da znam zašto!

 

Do sledećeg pisananja,

Vaša Vještica!

3 thoughts on “Knjiga nedelje: “Otmenost ježa”, Mjuriel Barberi

  1. Moja omiljena knjiga! U najgorem je stanju, jer sam je pozajmljivala ogromnom broju ljudi. Mislim da to govori dovoljno. 🙂
    Inače, otkrila sam je na času srpskog, kada je profesorka poslala nekoga do knjižare da je kupi (bila joj je potrebna kao poklon za neku prijateljicu), pa nam je preporučila da je pročitamo. Da li si čitala i Poslasticu, možda? 🙂

    Liked by 1 person

Leave a Reply

