#Kampanja – medijska nepravda prema blogerima

Blogovanje je ljubav. Zaista, smatram da se blogom može baviti samo onaj ko iskreno voli pisanu reč. Kada sam pre par meseci postala deo grupe Srpska blogerska zajednica Na Fejsbuku, zaista sam sebi potvrdila da rečenica sa početka mora biti tačna. Grupa broji nešto više od 300 članova. To znači da u Srbiji postoji oko 300 redovnih i dobrih blogova. To zaista nije veliki broj i smatram da ima prostora za sve nas.

13880218_1023097311130741_8353305557648359499_n.jpg

Zvanični baner kampanje.

ZAŠTO MEDIJI NE OBRAĆAJU PAŽNJU NA BLOGERE?

Pisana reč je odavno posmatrana kao nešto dosadno. Mnogo mladih na pisanu reč upravo tako gleda i meni je baš žao što je tako. Ipak, postojanje velikog broja kvalitetnih blogova meni lično vraća veru u moć pisane reči. Postoje blogovi koji se manje bave pisanjem, više fotografijom, i obrnuto, ali vođenje jednog bloga zaista zahteva lepu pisanu reč. Koliko je medijima senzacionalno da pišu o blogerima? Zajednicu blogera čine kulturni, obrazovani i obučeni ljudi – nimalo zanimljivi medijima na Balkanu. Generalno je stanje medija u ovom trenutku, najblaže rečeno, grozno. Ne pišu o onome o čemu bi trebalo da pišu, već se služe krajnje lešinarskim načinima da prikupe što više čitalaca i naprave što veći tiraž. Ipak, u tih par medija koji bi trebalo da se bave lepim i kreativnim stvarima koje mladi ljudi nesebično dele, svi se osvrću isključivo na Jutjub. I tu dolazimo do drugog pitanja.

ZAŠTO SU SE SVI NA BALKANU USREDSREDILI SAMO NA JUTJUBERE?

Moram priznati da mi je strašno bila čudna činjenica da je na Blogomaniji, koja se održala početkom juna u Sloveniji, prisustvovao veliki broj Jutjubera koji ne vode svoje blogove, već samo Jutjub kanale. Ako se nešto zove BLOGOmanija, sasvim je prirodno i da se bavi blogovima i blogerima sa Balkana. Mediji su čitavu priču vrteli oko Jutjubera, a svega par blogera je spomenuto. Znam da su predavači bile i Branislava Antović, koja vodi možda najfenomenalniji blog na Balkanu, zatim Anastasija Đurić, kojoj je takođe primarno bavljenje blogom, pa tek onda Jutjub kanalom i Ana Janković, koja je već dugi niz godina bloger, a tek se u poslednjih godinu dana malo više okrenula svom Jutjub kanalu i to joj sjajno ide. Dakle, ovo jesu imena blogera, i to fantastičnih blogera, koja skoro svakodnevno možemo pročitati u medijima.

ZAŠTO LJUDI NISU UPOZNATI SA SVETOM BLOGERA, A JESU SA SVETOM JUTJUBERA?

Živa reč je uvek bila atraktivnija od pisane. Uz pomoć gestikulacije, mimike i dobro odabranih reči lako je preneti utiske, poruke i doživljaje. Ipak, pravom zaljubljeniku u pisanje to nikada ne može nadomestiti moć pisane reči. Smatram da ljudi zaista nisu upoznati sa sjajnim svetom balkanskih blogera. Tačno je, postoje  fenomenalni blogovi, postoje i oni koji su manje kvalitetni. Da bi jedan blog bio uspešan, potrebno je uložiti mnogo sati truda i rada u stvaranje novih postova. Ukoliko se radi o popularnom modnom blogu, utoliko je teže sve to uraditi na pravi način. Ali ja zaista mogu sa sigurnošću da tvrdim da na našim prostorima postoje visoko kvalitetni blogovi koje možda niste imali prilike da vidite. Moj blog je drugačiji, ovakav tip bloga vodi svega nekoliko blogera (a da ja znam za njihovo postojanje). Uz popularne modne blogere zaista je teško voditi ovakav tip bloga. Ja verujem da mi imamo dosta manju posećenost od one koju zaslužujemo, ali isto tako modni blogovi koji imaju daleko veću posećenost, nemaju svoje mesto u medijima. Kada vam neko kaže imena poput Andrijana Božić, Milica Stanišić, Miljana Vidosavljević, Sara Milenković, Amina Bahović, Jovana Dražić, Teodora Đorđević, Jovana Marković – da li znate da su to devojke koje vode neke od najboljih blogova na ovim prostorima? Neko možda i zna, ali većina ne zna. Nezastupljenost blogerskog sveta u medijima treba odmah da se menja!

Moja ideja je da pomognem ovoj kampanji. Najmanje što mogu da uradim jeste da se aktiviram i doprinesem svojim rečima. U duhu ove kampanje, svaki četvrtak će od sledeće nedelje biti rezervisan za predstavljanje nekog od blogova koje pratim. To će biti moj mali doprinos tome da se raširi svest o postojanju neverovatno dobrih blogova.

Iako ću o ovim blogovima tek pisati, ja moram ovde da naglasim da su pokretači ove kampanje Milica Stanišić sa bloga Style on first place i Amina Bahović sa bloga Innisall.

Mislim da je suvišno navoditi da ovo nije nikakav atak na bilo čiji rad. Moji čitaoci najbolje znaju koliko volim i podržavam Jutjub scenu u Srbiji i na Balkanu generalno, stoga je jasno da je ovaj tekst samo doprinos jednoj jako dobroj kampanji.

Vaša Vještica

 

Advertisements

27 thoughts on “#Kampanja – medijska nepravda prema blogerima

  1. Milica Stanišić says:

    Ne mogu ti rečima opisati koliko sam oduševljena tvojim postom. Zaista me čudi da do sada nisam čula za tvoj blog. Toliko divno pišeš da sam prosto uživala dok sam čitala ovaj post. Beskrajno sam ti zahvalna na lepim rečima koje si mi uputila, na tome što si nam se pridružila i na pruženoj podršci. Puno nam znači! ❤

    Like

    • Vještica says:

      Hvala ti najlepše na ovako divnim rečima! Ja sam uvek neko ko će biti borac za pravdu, a nadam se da ćemo ovom i svim budućim zajedničkim kampanjama uspeti da se dokopamo medijskog parčeta stvorenog samo za nas! ❤

      Liked by 1 person

  2. sarita0804994 says:

    Divan ti je tekst Vještice 🙂
    Hvala ti puno na pominjanu 😀
    Propratila sam par ovaih kampanja u gurpi i mislim da je sjajno da se širiri možda i sama napišem na zvaničnom blogu koje slovo o tome, jer realno vizuelan pojava je uvek imala već uticaj na ljude od pisanja, nekako je po defoltu mnogo lakše da se sluša (znam po sebi i mene nekad mrzi da ččitam nego mi je lakše da slušam) ali blogovi staju i nadam se da će opstajati još dugo jer ima ljudi kojima će uvek biti kalše da pročitaju nego da slušaju 🙂

    Liked by 1 person

  3. Negoslava says:

    Ideja ti je sasvim prihvatljiva, pogotovo za vas mlade blogere.
    No, da bi ti tekst zaista bio korektan, baci pogled na ovaj deo prvog pasusa, biće da si malo “previdela” neke stvari:
    ” Grupa broji nešto više od 300 članova. To znači da u Srbiji postoji oko 300 redovnih i dobrih blogova.”,
    jer zaista ne bih da poverujem da i sama veruješ u ovu tautologiju. 😉
    Vera Mlađen, inače osnivač, ja mislim zaista prve grupe, https://www.facebook.com/groups/tweetupSrbija/?fref=ts, potrudila se da napravi… još nepotpun i stalno upotpunjavan spisak blogera u regionu, http://www.verkic.rs/blogosfera/, i sam pogled na ovaj spisak dovoljan je da te uveri u to da… si se malo prešla u računici. Tim pre, što je i dalje mnogo blogova neregistrovano, pa evo d aiskoristimo i ovu priliku, ako dozvoljavaš, d aih uputimo na ovu adresu. Inače, njena grupa ima 1843 člana, a grupa Blogeri koju je kasnije otvorila Olja Karan, https://www.facebook.com/groups/olja.ka9/?fref=ts, ima 2179 članova, s tim što smo kasnije pokrenuli grupe za blogere koji pišu recepte, reklame, modne i bjuti tekstove i recenzije, kao i grupe Nazdravlje (zdravstvene teme) i Blog kreativci, ljubitelji ručnih radova. Te tako… mislim da je sada malo jasnije.
    Očito je problem u tome što ne znamo svi za sve, a ovaj vid komunikacije će, nadam se, doprineti jačem povezivanju blogera.
    Pozdrav.

    Liked by 1 person

    • Vještica says:

      Slažem se u potpunosti! Tekst je nastao kao odgovor na kampanju koju su pokrenule devojke, članice ove grupe od 300 članova, i zbog toga sam uzela taj broj kao neko polazište. Ono što mi fali jeste verovatno kvantifikator “makar” 300 blogova, inače jako dobro znam da postoji mnogo više dobrih i kvalitetnih blogova. Ova kampanja ima cilj da promoviše mlade blogere i verujem da je nastala kao odgovor na preterano forsiranje Jutjub kanala, a ja sam svojim rečima pokušala da doprinesem. Zbog toga neću ispravljati broj, već ću ubaciti kvantifikator koji mi nedostaje. Svakako, hvala Vam mnogo na ovim linkovima – meni zaista znači. Nisam baš ni nova u blogerskom svetu, a opet nekako i jesam – mlada sam, tek treba da istražujem i možda je zaista trebalo da više istražujem, a ne trčim pred rudu sa ovim tekstom. No, tu smo gde smo, mislim da i ovako nije loša zamisao. 🙂

      Like

  4. Rada72 says:

    Moraću malo više vremena da provedem na tvom blogu. Od samog starta, tj od čitanja ovog teksta, blog mi se dopada. 🙂 Iako sam se na jednom od svoja dva bloga sinoć pitala da li da nastavim sa vođenjem bloga..sada znam da hoću..I kako da se priključim kampanji? Da pišem o nepravdi koju mediji čine blogovima?
    Hvala na ovom tekstu, inspiriše 🙂

    Liked by 1 person

    • Vještica says:

      Hvala Vama na divnim rečima! Kada mi neko napiše da ga moje reči inspirišu, onda znam da radim pravu stvar! Što se tiče priključivanja, u tekstu se nalaze linkovi do blogova osnivačica kampanje, tamo postoje detaljne smernice. U principu, dovoljno je samo odgovoriti na ova tri pitanja, a pri deljenju teksta na društvenim mrežama koristiti heštegove #kampanja #vremejezablogere i #medijskanepravdapremablogerima. 🙂

      Liked by 1 person

  5. Marina Majska says:

    Da kažem i ja koju. Prvo bih se saglasila sa Negoslavom i Oljom da je blogerska zajednica mnogo šira, Blogeri imaju čak i podgrupe – blogovi koji se bave zdravljem, blogovi za rukotvorine, čak ima i podgrupu Vlogeri. No, da se malo posvećuje blogovima na kojima se neguje pisana reč, na kojima se može pročitati nešto lepo, korisno, zanimljivo, dobra proza ili poezija, recenzija, blogovi koji neguju određenu disciplinu, oblast… nevidljivi su – ili bolje rečeno – postoje blogovi (ili blogeri) koji su u svemu prisutni, čak i ako se nekom temom ne bave, pa onda ono što oni prezentuju javnosti ne ispadne najkvalitetnije jer ne može svako baš o svemu sve da zna. Ali, to ne možemo promeniti, ili ja ovog trenutka nemam neku ideju u vezi sa tim.

    Zašto je tako bilo na Blogomaniji, ne znam. To pitanje treba uputiti organizatorima, ali ono što iskustveno znam jeste da ljudi imaju sve manje strpljenja, istraživanja pokazuju da deca ne prate sadržaje koji oduzimaju više od tri minuta, verujem da je slično i sa ostalima (starijima). Ljudi radije podele neki spotić ili vlog jer deluje simpatično, autor stvara vezu sa publikom. E, sad za neke situacije jeste zgodno da gledate spot, ali, značaj teksta neprocenjiv – možete se vraćati, obeležavati, citirati u svom tekstu (možete i vlog citirati – ali to znači da ili morate skidati tekst… ili navoditi minutažu i linkovati ceo vlog). Slično je kao sa sličicama sa natpisima – to je slatko, dobra je reklama, dovodi čitaoce na stranicu, zainteresuje vas za određenu temu – ali to brzo dosati – osim ako niste neko ko se bavi samo iščitavanjem citata, kačenjem slika… Tako da, podržavam tvoju ideju, mada, vraćam se na Blogere – tamo odavno postoji prva nedelja u mesecu kada se šeruju tekstovi drugih baš sa ciljem da se upoznamo sa onima koje možda ljudi do sada nisu primetili. Malo odužih, ali… samo napred, svet se neće sam od sebe promeniti, a ti imaš ideju, želju, volju i mogućnost. 🙂

    Liked by 3 people

      • Negoslava says:

        Ideja ti je sasvim prihvatljiva, pogotovo za vas mlade blogere.
        No, da bi ti tekst zaista bio korektan, baci pogled na ovaj deo prvog pasusa, biće da si malo „previdela“ neke stvari:
        “ Grupa broji nešto više od 300 članova. To znači da u Srbiji postoji oko 300 redovnih i dobrih blogova.“,
        jer zaista ne bih da poverujem da i sama veruješ u ovu tautologiju.😉
        Vera Mlađen, inače osnivač, ja mislim zaista prve grupe, https://www.facebook.com/groups/tweetupSrbija/?fref=ts, potrudila se da napravi… još nepotpun i stalno upotpunjavan spisak blogera u regionu, http://www.verkic.rs/blogosfera/, i sam pogled na ovaj spisak dovoljan je da te uveri u to da… si se malo prešla u računici. Tim pre, što je i dalje mnogo blogova neregistrovano, pa evo d aiskoristimo i ovu priliku, ako dozvoljavaš, d aih uputimo na ovu adresu. Inače, njena grupa ima 1843 člana, a grupa Blogeri koju je kasnije otvorila Olja Karan, https://www.facebook.com/groups/olja.ka9/?fref=ts, ima 2179 članova, s tim što smo kasnije pokrenuli grupe za blogere koji pišu recepte, reklame, modne i bjuti tekstove i recenzije, kao i grupe Nazdravlje (zdravstvene teme) i Blog kreativci, ljubitelji ručnih radova. Te tako… mislim da je sada malo jasnije.
        Očito je problem u tome što ne znamo svi za sve, a ovaj vid komunikacije će, nadam se, doprineti jačem povezivanju blogera.
        Pozdrav.

        Liked by 1 person

    • Vještica says:

      Hvala mnogo na ovako iscrpnom komentaru – slažem se u potpunosti sa svim navedenim činjenicama. Isto tako verujem da pisana reč ima svoju moć i dok je god ljudi koji je istinski vole i čuvaju, ona će postojati. Ova kampanja, između ostalog, ima cilj da tu pisanu reč plasira u medije, da je uzdigne i izbori se da više ljudi obrati pažnju na nju. Ovaj tekst je pokrenuo lavinu komentara, razmišljanja i odgovora, a to može značiti samo da ja ovde, valjda, radim dobar posao. Hvala još jednom, posebno na ovoj poslednjoj rečenici. To mi baš onako daje vetar u leđa i dovoljno snage za individualnu borbu! 🙂

      Like

      • Marina Majska says:

        Ovako – ja svojim učenicima uvek to i govorim, da se svet neće menjati sam. Vi niste moj učenik, ali… ste dosta mlađi i spremni ste za promenu, spremni ali ne samo na rečima, već i da učinite nešto. Blogera ima dosta, i niko nikom nije konkurencija, samo treba da budemo jedinstveni front 😀

        Liked by 1 person

      • Vještica says:

        Čini mi se da ste pravi motivišući profesor, a tome ću i ja težiti u svojoj karijeri. Ako se budem bavila prosvetnim radom, želim da budem baš jedan od takvih profesora! Hvala Vam, još jednom! 🙂 Sve što je do mene, ja ću uvek uraditi i izboriti se!

        Liked by 1 person

  6. Ivana says:

    Odličan tekst zaista, meni je potpuno jasna veća popularnost youtube scene, mada rekla bih da i tu ima previše kvaniteta, a tek potom kvaliteta. Mislim da ima tu i pomalo voajerizma, ljudi nekako više vole da gledaju druge ljude, da zavire u njihove živote, dok se blogeri isključivo fokusiraju na ono što pišu i prenose svojim postovima.

    Liked by 1 person

    • Vještica says:

      Upravo se o tome radi. Jutjub scena je u redu do određene granice, ali kada pređe tu granicu postaje zaista jedna tračarska skupina. Ja ću, svakako, uvek podržati kvalitet i potruditi se da što više ljudi čuje za to. 🙂

      Like

  7. jelenadilber says:

    Bogami, vidim ja da ce se Srpska blogerska zajednica veoma povećati! 🙂 Bravo za kampanju, podržavam sto posto! Problem je što sjajnih blogera ima, ali zahvaljujući nemogućnosti da se iskažu, za njih niko ne zna, sem ako nisu u pitanju malo zvučnija imena ili neko ko je zastupljen u medijima sa svojim kolumnama. Hvala ti što si ovom kampanjom dala šansu svima! 🙂

    Liked by 1 person

    • Vještica says:

      Nema na čemu, hvala tebi na ovakvom komentaru! Moram samo da napomenem da nisam ja pokrenula kampanju, već Milica Stanišić i Amina Bahović, ali se svi zajedno borimo! Onaj ko voli ono čime se bavi, uvek nađe način da svoje ambicije ostvari, a mi smo tu da samo damo vetar u leđa! 🙂

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s