“NAJBOLJA MUZIKA SADA”, ali zaista – PLAY radio

Ja sam deo jedne od onih prelaznih generacija. Sa pojavom i svakodnevnom upotrebom Interneta smo bili dobro upoznati, čak smo sazrevali zajedno. Ipak, tih par proživljenih godina u kasnim devedesetim nam daju pravo da kažemo da znamo kako je bilo pre i posle. Sećamo se i kasetofona i video rekordera i TV-a bez Full HD-a. Odrastali smo uz muziku sa kaseta, koje su bile papreno skupe ili uz jednostavno slušanje radija i iščekivanja omiljene pesme.

Sa kaseta smo prešli na diskove, a njih smo rezali tako što odaberemo omiljene pesme i to se vršila prava selekcija. Sa pojavom .mp3 formata, bilo je zgodno narezati više pesama na jedan disk, ali kako ih nabaviti? Nije postojalo dugme download, a sa dial-up netom jedna pesma se skidala po čitavu noć. Komšija, koji je radio na lokalnom radiju, “preko veze” bi komšiki i meni donosio najnovije hitove, a mi onda rezale i davale drugarima. Kada bi nam doneo spotove, našoj sreći ne bi bilo kraja. Komšija nije više među nama, ali hvala mu neizmerno što me je naučio da volim muziku.

I polako je sve to izumiralo. Pojavljivanjem brzog neta i download dugmeta, prestali smo neprestanu potragu za dobrom muzikom. Stari radio, muzički stub i kasetofon, puni prašine stajali su u nekoj ostavi i više se ne koriste.  Plejliste pravimo na Jutjubu, muziku više ni ne čuvamo na hard disku – zašto da zauzima gigabajte bespotrebno?

playradio

Fotografija preuzeta sa Google pretrage.

Ovaj iscrpni uvod poslužiće nostalgičarima da se sete možda nekih boljih vremena, a meni da spomenem ono čemu sam težila. Dakle, ja od prošle nedelje neprekidno slušam Play radio. Ne sećam se kada sam poslednji put neki radio ovoliko slušala i uživala u muzici i programu istog. Kada sam bila mala, jurila sam omiljene pesme na radiju da ih nasnimim na kasetu. Pošto sam stalno u autobusu, bez slušalica i plejliste iz telefona ne krećem nikuda. Ispraznila sam telefon, nijednu pesmu nemam na memoriji, ali i dalje slušam moju omiljenu muziku gde god da krenem. Da ja imam svoju radio frekvenciju, upravo bih sve ovako uradila. Mislim da im je najveći adut to što imaju malo reklama i to vrlo retko. S druge strane, preko dana je program ispunjen fenomenalnim programom, voditelji su beskrajno zanimljivi, a ja moram da priznam da najviše uživam slušajući Natašu i Luku. Nataša je fenomenalna, njene teme su uvek zanimljive i uvek naučim nešto što nikada pre nisam čula. Luka je prezabavan, neretko se slatko ismejem njegovim dosetkama, a muzika koju pušta je odlična, taman po mom ukusu. To, naravno, ne znači da ostale ne slušam. Naprotiv, Veče sa Milicom je takođe prezabavno, a danas sam uživala slušajući baš nju i njen izbor muzike. Divno je to kad pojma nemaš kako ljudi izgledaju, ali ih svakog dana slušaš, srodiš se sa njima nekako i imaš utisak da ih zapravo poznaješ čitav život. To znači da oni rade odličan posao!

Odavno nisam bila ovako “navučena” na neku radio stanicu. Vratio mi se onaj osećaj uživanja dok muzika sama ide, pa neku pesmu voliš manje, neku više. Neretko zapevam kada mi se baš dopadne neka pesma. S druge strane – muzika koja se vrti je isključivo strana što mi u ovom momentu neverovatno prija. Čini mi se da smo malo zaboravili na čari radio stanica, na osećaj da sa nekim komunicirate i na osećaj da vas neko podržava dok radite nešto važno. Ja ne mogu da počnem da učim dok ne pustim Play radio u pozadini. Oprostite što generalizujem – možda vi i niste zaboravili, ali ja jesam i žao mi je zbog toga. New age nam dozvoljava i komunikaciju sa svim tim ljudima sa one strane frekvencije, pa im jako često pišem na Tviteru, kad god mi ubodu neku pesmu koju obožavam, blokiraće me ljudi na kraju! 🙂

Svakako, ovaj tekst neka mi služi kao podsetnik, da nikada više ne zaboravim stvari koje me čine srećnom, a Play radio je definitivno sada na mom spisku i jedan ozbiljan MUST LISTEN.

Vaša Vještica

 

Leave a Reply

