Srbija Rocks festival

#SrbijaRocks – Ničim izazvan

Bilo je leto 2012. godine. Za razliku od ovog, zaista su vrućine bile velike, a mi smo bile tinejdžerke. Na kraju tog tinejdžerskog doba je bilo nezamislivo provesti veče kod kuće. Kada uveče temperatura malo spadne, idealno je bilo otići do gradskog parka, gledati u nebo puno zvezda i slušati omiljenu pesmu. Prva asocijacija na leto 2012. godine je upravo pesma O tebi, tada novog i mladog benda Ničim izazvan. Ničim izazvani, moćni glasovi i note ovog benda, obeležili su najlepši i najbezbrižniji period moje mladosti. Četiri godine kasnije, ovaj bend obeležio je još jedno moje leto fenomenalnom svirkom kojoj mi je bila izuzetna čast da prisustvujem.

Srbija Rocks je festival koji je počeo 20. avgusta 2016. godine u Aleksincu, mom rodnom gradu. Moram priznati da se osećam malo počastvovano što je jedna ovakva organizacija odabrala upravo naš grad za početak širenja dobrih vibracija u Srbiji. Cilj ovog festivala je da i ljudi iz unutrašnjosti dobiju priliku da čuju dobru muziku uživo, a uz izvođače koji će posećivati gradove u Srbiji, nastupaće i lokalni bendovi. U sklopu ovog festivala, u našem gradu nastupili su Samostalni referenti, Ničim izazvan i Marčelo i Napet quintet.

Fotografija preuzeta sa zvanične Fejsbuk stranice benda "Ničim izazvan". Autor: ALEKSANDAR ZEC
Fotografija preuzeta sa zvanične Fejsbuk stranice benda “Ničim izazvan”.
Autor: ALEKSANDAR ZEC

Postoje bendovi koji su komercijalni, bendovi koji svoju muziku isključivo prodaju. Postoje i bendovi koji muziku osećaju i koji muziku vole – upravo je takav bend Ničim izazvan. Ne bih ja rekla da su oni ničim izazvani, izazvani su definitivno ogromnom ljubavlju prema muzici i lepoj reči. Muziku volim, obožavam i vrlo lako prepoznajem emociju kada je ona istinska. Svaka reč u tekstovima koje pišu Bojan Gluvajić i Boris Bakalov nosi izvesnu težinu i autentičnu poruku. Njihova prirodnost neometano isplivava na površinu i prosipa se pred publikom. Da nema takve energije, takve pokretačke moći, jedan bend ne bi opstao. Nesebično tvrdim da su pred ovim bendom godine i godine odličnih svirki, a ja obećavam da ću se truditi da što manji broj istih propustim.

Kontakt kakav ovaj bend ima sa publikom je neverovatan – a saznala sam da smo po tom kontaktu mi, kao publika, sinoć bili posebni, što mi je neverovatno prijalo. Počastvovani smo i prilikom da čujemo novu pesmu za koju će spot i studijska verzija izaći tek u oktobru i mogu vam reći, ja jedva čekam! Pesma je fenomenalna, a u oktobru će mi doći taman kao poklon za rođendan! Prava muzička satisfakcija je kada te svaki ton dotakne i pokrene i ne dozvoljava ti da mirno stojiš.

Kada se spoje neverovatni zvukovi koje proizvode Mane Gluvajić bas gitarom, Igor Martinko violinom, trombonom ili harmonikom, čime ustreba, Borislav Kuga klavijaturom, Nemanja Vujović akustičnom gitarom, Marko Leđenac bubnjevima, Nikola Petrović trombonom, a onda se to začini pratećim vokalom Gage Ilić i upotpuni zvucima gitare i divnog glasa Bojana Gluvajića, a kao kruna na sve to dođe glaščina Borisa Bakalova – dobije se, ni manje ni više, nego savršenstvno zvuka ljubavi prema muzici. Ono što je meni fascinantno jesu tekstovi koji se tako dobro sažive sa tonom. Emociju ne nosi samo reč ili nota, već to čini jednu neraskidivu vezu koja se oseti u publici. Moj široki osmeh na licu nakon svake pesme govorio je koliko sam očarana ovim bendom.

Jedan tinejdžerski san sinoć je odsanjan. Srce mi je bilo puno, a posebno zbog toga što je bilo dosta mlađih generacija u publici. Nisu svi krenuli krivim putem, deca još uvek umeju da prepoznaju dobar zvuk, kvalitetnu muziku, a to je ono što je i jedan od ciljeva ovog festivala. Još jednom – oduševljena sam i očarana, a to samo znači da sve ovo itekako ima smisla!

Dođite nam ponovo, ničim izazvani umetnici! Srešćemo se bilo gde!

Vaša Vještica

2 thoughts on “#SrbijaRocks – Ničim izazvan

Leave a Reply

