#SrbijaRocks – Marčelo i Napeti Quintet

U sklopu Srbija Rocks festivala, koji je počeo sa održavanjem 20. avgusta u Aleksincu, nastupio je Marčelo i sa Napetim Quintetom izveo Napet šou. Pored nastupa benda Ničim izazvan, ovo je bio jedan od onih koje sam sa nestrpljenjem iščekivala.

14102580_10155086782309057_5704204425467234219_n

Photo by Aleksandar Zec

Strašno me nervira kada ljudi daju sebi pravo da o jednom umetniku komentarišu podrugljivo kao o “običnom recitatoru”. Marko Šelić Marčelo se bavi pisanjem. Studirao je srpski jezik i književnost, što nas čini kolegama. Osim njegove muzike, jako volim i da čitam njegova dela. Mislim da je malo pretenciozno da ja govorim o njegovom neverovatnom  talentu – no, dozvoliću sebi da napišem par redaka.

Način na koji Marčelo barata rečju je prosto neprikosnovnen. Uvek sam to govorila i uvek ću stajati iza te izjave. Jako retko danas neko ume tako da složi rečenicu koja nosi ne emociju, nego ja ne znam kako ono da nazovem. Svaku reč osetiš, svaka te bocne, svaka te trgne i protrese i prosto se izgubiš. Marčelovi tekstovi uvek imaju fabulu, primetila sam da skoro uvek imaju jako efektnu kulminaciju i jedino što se ponavlja je refren. Ponavljanje refrena ima funkciju potvrde iznesene poruke. Prosto, očigledno je da tekstove piše jedan ogroman talenat i neverovatan osećaj za jezik.

U čitavoj ovoj priči ne smem da zaobiđem predstavu Doktor Nušić za koju je sve teksotve songova radio baš Marčelo. Možete da zamislite samo spoj režije Kokana Mladenovića, neverovatnih Marčelovih tekstova i fascinantne glume glumaca somborskog i kruševačkog pozorišta. Ako ne možete, onda ni ne razumete. Ja sam, najblaže rečeno, bila oduševljena onim što sam tada čula i videla.

Na Srbija Rocks festivalu, Napetovci su nastupili poslednji. Negde sam znala da neću čuti mnogo starijih pesama koje obožavam, ali sama koncepcija njihovog nastupa je takva da prosto za to i nema mnogo mesta. Teme kojima se Marčelo bavi su različite. Od jednog zdravog pogleda na nimalo lepo stanje društva u državi, pa sve do najemotivnijih situacija iz života jednog običnog smrtnika. Ovaj nastup je , zapravo, jedan ozbiljan performans. Nikako ne podrazumeva jednog čoveka koji nešto govori u mikrofon. Naprotiv, na ovom nastupu osetićete i muzičku i scensku i verbalnu umetnost. Sa razlogom je čitav taj performans Napet šou. Ipak, čitavu priču zaista ne bi mogao da iznese samo jedan čovek. Uz pomoć Ministra lingviste (ime mi se jako, jako dopada – zbog struke, valjda), zatim uz neverovatan vokal ozbiljne carice Nevene Glibetić i uz muzičku pratnju gospodara violine, saksofoniste, gitariste i bubnjara, a uz neizostavnu podršku DJ Raid-a, Marčelo je našem gradu zaista priredio nešto što do sada nismo imali prilike da vidimo i čujemo.

Ono što je najzanimljivije jeste činjenica da sam pri izlasku sa Taša samo slušala komentare o tome kako je napravio neviđeno dobar nastup i usklike iznenađenja zbog energije koju je ovaj umetnik preneo na svoju publiku. Ponovo, smatram da su poruke koje tekstovi Marka Šelića nose odlične i jako mi je bilo drago što je bilo dosta mlađih generacija koje će tek izrastati na ovim rečima. Punoću hip hop teksta retko ko može da ostvari na ovaj način.

Srbija Rocks – uspeli ste.

Vaša Vještica

 

Leave a Reply

