#SrbijaRocks – Samostalni Referenti

Muzički karavan festivala Srbija Rocks, koji je u subotu 20. avgusta počeo u Aleksincu, obilaziće gradove u Srbiji. Cilj ovog festivala jeste decentralizacija kulture, odnosno širenje dobrih vibracija i dobre muzike po čitavoj zemlji, a ne samo u prestonici. Koncept je jako lepo zamišljen, a ovaj tekst sam ostavila upravo da zaokružim priču i pokažem da se cilj definitivno ostvaruje.

U subotu sam zbog obaveza uspela da stignem na festival tek oko deset časova. Dok sam prilazila Tašu, svaki ton me je pokretao, a pojma nisam imala koji je bend na bini. Nekih petnaestak minuta smo na ulazu čekale drugaricu, a za sve to vreme nisam mogla mirno da stojim.

14039927_1203826439679642_3626880334782929702_n
PHOTO: ALEKSANDAR ZEC

Moram priznati da je to bio prvi put da se uživo srećem sa čistim ska zvukom i da sam zaista ostala opčinjena. Ta opipljiva ritmičnost koja ti ne da mira je iskustvo koje svakako treba doživeti. Bila sam oduvana činjenicom da bend Samostalni Referenti postoji već DVADESET godina, prosto sam se osećala kao onaj bivši premijer koji je o svemu bio neobavešten. Prosto nisam bila lenja, već sam kod kuće ponovo preslušala neke pesme koje sam upamtila i shvatila koliko toga sam propustila. No, u životu se uvek vodim time da ni za šta nikada nije kasno. Kada sam ostavila jedan duži komentar na njihovoj zvaničnoj stranici, dobila sam informaciju da im je nekada neki čovek nakon jednog koncerta rekao da su najbolje čuvana tajna Beograda. I zaista jesu. A ja sam im neizmerno zahvalna što su tu tajnu na jedno veče podelili sa nama.

Tekstovi su im fenomenalni! Na jedan sirov, zvučan način bave se različitim temama, a upravo zbog svoje autentičnosti vrlo lako ulaze u uho. Sam muzički pravac je takav, malo poziva na bunt, ali određenu i zdravu dozu bunta i pobune pred okovima socijalne realnosti.

Znate li šta je ljubav na prvo slušanje? Ako ne znate, onda bi ova priča trebalo da vam upravo to pokaže. Ako znate, onda razumete koliko sam se zaljubila u jednu ovakvu vrstu ritmičnosti i pokretačke energije. Muzika benda Samostalni Referenti pokreće, živi i izmešta u neku drugu dimenziju. Ovo, svakako, morate doživeti, makar jednom!

Vaša Vještica

Leave a Reply

