Knjiga nedelje: “Sama”, Isidora Bjelica

Još malo pa će se navršiti i godinu dana otkako je ova knjiga objavljena. Ja sam je kupila negde u februaru, tada je došla na red. Pročitala sam je vrlo brzo, a čekala pravi trenutak da je preporučim i vama. Sama je knjiga Isidore Bjelice koja je mene u potpunosti promenila.

sama-isidora_bjelica_v
Fotografija preuzeta sa sajta laguna.rs.

Često podvlačim to da pravo umetničko, književno delo mora nečemu da nauči čitaoca. I to najčešće nije ista stvar od čoveka do čoveka. Jedan dobar roman mora da sadrži autentičnu poruku koju upućuje svakom od čitalaca, a ovaj roman je upravo takav. Svako će ga različito doživeti i razumeti, ali nikada neće moći da zaboravi tu priču koju je Isidora Bjelica tako vešto ispisala. Po mom skromnom mišljenju, ona je jedna od najhrabrijih žena u Srbiji i zato je neizmerno poštujem.

Ono što je mene na samom početku čitanja kupilo jeste dinamičnost i radoznalost glavne junakinje. Sećam se da sam knjigu počela da čitam na fakultetu, u klubu, uz šolju kafe. Čekala sam da počne predavanje. I propustila sam predavanje, samo da bih nastavila sa čitanjem. Rečenice su sastavljene taman po mojoj meri – prepoznaje se stil i duša Isidore Bjelice, a svaka može stajati samostalno nositi ogromnu poruku. Sa druge strane, bila sam fascinirana Bjeličinim neverovatnim poznavanjem istorije i filozofije. Volim kada neko tako dobro uđe u srž filozofije, a onda u svoje delo unosi informacije koje se nekako nadovezuju na ličnu sudbinu.

Čitala sam mnogo domaćih autora, to mi je u opisu posla, ali kad god čitam Isidoru Bjelicu, ja ulazim u neke nove svetove i doživljam neke fascinantne priče. I uvek nešto naučim. Ono što je možda najvažnije jeste moj doživljaj ove knjige. Naučila sam da čak i kada pomislim i sve mi govori da sam sama, zađem u onaj zabačeni deo duše i pronađem put do onog ko je uvek uz mene. Naučila sam ljubav.

Od srca vam preporučujem da pročitate ovo delo. Sama vas nikako neće ostaviti ravnodušnim.

Vaša Vještica

Leave a Reply

