“Izvinjavamo se, mnogo se izvinjavamo”, Teatar Carte Blanche, Aleksinac, 27.09.2016.

Već kultna TV drama Izvinjavamo se, mnogo se izvinjavamo dobila je, nakon četrdeset godina, svoju pozorišnu postavku. Komad je još onda odisao originalnošću, vrcavošću i komičnim replikama, koje su tada izgovarali mladi glumci, Milena Dravić i Slobodan Đurić. Zbog svoje dinamične prirode, tekst Milana Nikolića ostao je veoma živ do danas. U televizijskoj verziji, dvoje mladih ljudi se sreće u vozu i zaljubljuju se jedno u drugo. Naizgled su to dva različita sveta, a mislim da ta postavka nosi veoma važnu poruku da se ljubav može desiti uvek i svuda.

U produkciji teatra Carte Blanche iz Zemuna, ova drama postavljena je na pozorišnu scenu, a uloge su dodeljene, velikanima srpskog glumišta, Nedi Arnerić i Feđi Stojanoviću.

Iako sam bezbroj puta pogledala ovu dramu, sinoćnje izvođenje u Centru za kulturu i umetnost u Aleksincu doživela sam kao da je prvi put gledam. Tekst je izmenjen i prilagođen našem vremenu – odiše urbanim motivima, a izmene su minimalne. Ipak, u režiji Erola Kadića radi se o ljudima koji su dosta stariji od onih iz originalnog teksta, a to sa sobom nosi neku novu poruku i novu dimenziju ljubavi. Komični tekstovi su uvek lagani, ali ovaj sa sobom ipak nosi određenu težinu. Replike koje se nadovezuju jedna na drugu, ostavljaju bez daha od smeha, a vešti glumci, uz minimalnu scenografiju, svojim umećem i veštinom realizuju čitav prostor. Volim kada je scenografija oskudna, a kada je to upravo ono što je potrebno jednom delu ne bi li ono sijalo punim sjajem.

S obzirom na to da sam dosta mlada, osećam određenu dozu strahopoštovanja kada pišem o ovako ozbiljnim glumcima sa zavidnim karijerama. Ipak, moram naglasiti da me je prirodnost i saživljenost Feđe Stojanovića sa scenom oduševila. Nedu Arnerić sam već gledala u pozorištu i znala sam da me ona ne može razočarati. Srećna sam što je naše glumište ovako bogato.

Na kraju, s obzirom na to da je premijera predstave bila na proleće, biće još mnogo izvođenja, a ja vam od srca preporučujem da posetite makar jedno. Gluma je živa, gluma je nešto što morate doživeti u pozorištu. Jednu ovakvu komediju, sa ovakvim glumcima, prosto morate imati na svom spisku odgledanih predstava.

Vaša Vještica

Leave a Reply

