Tekstovi jedne veštice

Čitajte – negujte svoj um (book tag)

Večeras sam otkrila jedan fantastičan blog i na njemu pronašla ovaj book tag koji sam morala da uradim. Originalni Kristinin tekst možete pročitati OVDE. Iskoristiću priliku da vam uz ovaj tekst predstavim malo izmenjen izgled bloga, pa mi napišite ako vam se sviđa.

1. Da li smatraš da je rezime na poleđini knjige korisna ili nepotrebna stvar?

Smatram da je vrlo, vrlo korisna i da je neizostavna kada se radi o beletristici. Kada se radi o velikim književnim delima, onda je apsolutno nepotrebna.

2. Kupuješ novu knjigu, u kakvoj formi je uzimaš, da li audio, e- book, u mekom ili tvrdom povezu?

Volim da imam knjige u tvrdom povezu, prosto su monumentalnije, ali biram i one u mekom kada se radi o knjigama koje će se svakako pohabati. Nikako ne biram e-book ili audio knjigu. Dok ne osetim onaj autentični miris otvorene knjige, ne mogu da počnem sa čitanjem.

3. Dok čitaš, da li zapisuješ nešto na stranicama knjige, neki komentar ili misao, koja ti se naročito svidela?

Negde mi je u glavi ostao savet profesorke srpskog jezika i književnosti iz osnovne škole da knjigu ne treba šarati nikako. Mislim da se to tada odnosilo na decu koja ispisuju svoja imena po marginama, ali sam ja bila poslušna sve dok nisam krenula u srednju školu i upisala fakultet. S obzirom na to da se bavim književnošću, sve moje knjige imaju ispisana tumačenja po marginama, posebno ako se radi o poeziji. Uvek se trudim da lepe misli podvučem olovkom u boji, a da ono što dopisujem, napišem grafitnom, kako ne bih previše oštetila list.

12108258_10207960750394555_1170894489280925184_n
Drvo života, Kristina Kovač

4. Da li ti je bitno da je pisac žensko ili muško?

Nikada nisam obraćala pažnju na to i ne vidim zašto bi uticalo na samo književno delo.

5. Da li čitaš unapred? Da li si nekada pročitala poslednju stranicu, pre nego što si došla do nje?

Kada sam bila mlađa, obavezno sam prvo čitala poslednju rečenicu. Ne da bih odlučila da li ću čitati, već mi je to bila navika. Sada, međutim, nikako ne čitam unapred, niti preskačem delove. Čitam hronološki i tako i valja čitati.

6. Koliko često organizuješ svoje police?

Veoma često! S obzirom na to da svakog dana izvučem makar po jednu knjigu, vrlo brzo ih rasturim, pa ponovo nameštam i tako se uvek podsetim čega sve ima u mojoj maloj biblioteci.

7.Budi iskren/a, da li si ikada kupila knjigu samo zbog korica?

Svakako, kada su korice tirkizno i roze. Šalim se, naravno. Uvek sam kupovala knjigu zbog njenog sadržaja, nikada nisam odlučila da kupim neko delo samo zato što su mi se korice dopale. Prosto mi nije poznat takav kriterijum odabira.

8. Čitaš gde?

Svuda gde je udobno, toplo i ima stočića za kafu. Volela bih da mogu da čitam u busu, recimo, pošto stalno putujem, ali to ne mogu jer mi iz nekog razloga odmah bude muka i dobijem vrtoglavicu.

9. Da li ti je muka da čitaš dok se voziš?

Unapred odgovorih na ovo pitanje – pročitajte prethodni odgovor.

10. Hari Poter ili Sumrak saga?

Skoro sam baš sa drugaricom razgovarala na tu temu i složismo se – osnovna škola, Hari Poter; srednja škola, Sumrak saga. Ali, ipak mislim da su ovo dva neuporediva serijala. Hari Poter je nešto što će zauvek živeti, dok je Sumrak saga komercijalna stvar koja se dobro prodala. Po mom mišljenju, serijal knjiga o Hariju Poteru je vrlo izazovan za tumače književnosti, dok u Sumraku zaista nema takvih elemenata. Inače, ALWAYS biram Harija Potera.

3880b004-5031-4b43-ab4a-d14f045cc3d5.jpg

11. Da li nosiš knjige sa sobom kada putuješ?
Uvek! Njihov broj zavisi od dužine odmora/boravka u drugom mestu, ali dve uvek imam sa sobom. Čak i kada putujem do fakulteta, iako ne mogu da čitam u busu, u pauzama neretko uzmem kafu i čitam knjigu.
12. Da li mirišeš svoje knjige?
Kao što sam već navela, svaka knjiga ima autentičan miris koji uvek volim da osetim. Ne uzimam knjige u ruke samo da bih ih mirisala, ali volim kada osetim taj miris dok čitam.
13. Knjiga sa ili bez ilustracija?
Bez ilustracija, osim ako se radi o knjizi gde su ilustracije neizostavni deo same priče. Ilustrovane knjige za decu su sasvim u redu.
11868605_10207431178235582_430383846_n
Otmenost ježa, Mjuriel Barberi
14. Šta si volela da čitaš, ali si vremenom shvatila da je nekvalitetno štivo?
Možda bi se ovde mogla svrstati spomenuta Sumrak saga. Zaista se ne sećam nekih drugih naslova koje bih mogla okarakterisati kao nekvalitetno štivo.
15. Ispričaj nam priču iz detinjstva, koja uključuje knjige?
Mislim da je naupečatljivija priča o knjigama moja priča o serijalu knjiga o Hariju Poteru. Kupila sam prvih pet delova, izlazili su uz neke novine, bez šestog sam ostala, ali sam sedmi dobila kao novogodišnji poklon od mame i tate. Sećam se koliko su me iznenadili tada i koliko sam bila oduševljena. Prevod je izašao 26. decembra, ja sam je dobila 28. decembra, do 31. je već bila pročitana. Sećam se dugih razgovora o knjigama sa najboljim drugom u osnovnoj školi, kao i večite razmene knjiga o Hariju Poteru – on je meni pozajmljivao šesti deo, ja njemu sedmi i tako smo se dopunjavali.
16. Koja je najkraća knjiga na tvojoj polici?
Uh, imam dosta onih džepnih izdanja koja su se prodavala uz dnevne novine, tako da ih ima dosta sa malim brojem stranica, potrajalo bi kada bih tražila onu sa najmanje.
17. Da li voliš samo da čitaš ili i pišeš? Da li sebe vidiš kao pisca u budućnosti?
Razmislila sam dobro pre nego što sam odgovorila na ovo pitanje. Odlučila sam da napišem onako kako zaista jeste. Obožavam da čitam, ali još više volim da pišem i da stvaram. Definitivno vidim sebe kao pisca u budućnosti i malo se pribojavam reakcija, ali i znam da je to moj poziv. Ne želim da napišem knjigu tek da bih objavila nešto pod mojim imenom, žeim da napišem nešto što će ostati upamćeno i što će dotaći svaku dušu knjiških moljaca. Eto, prosuh vam emocije.
18. Kada si zavolela čitanje?
Od kada znam za sebe, volim da čitam. Imala sam šest godina kada mi je prijateljica moje bake svake nedelje donosila po jednu knjigu za decu da mi baka čita pred spavanje. Kada bi baka bila umorna, uzela bih knjigu i dešifrovala slova. Tako sam pre polaska u školu naučila da čitam i tekstove na latinici, a dokaz za to je moj prvi test iz matematike iz prvog razreda – potpisala sam se latinicom, samo sam slovo S u prezimenu napisala obrnuto.
19. Koji je tvoj omiljeni klasik?
Uh, ovo je kao da treba sebi prst da odsečem. Neka bude to Šekspirov Hamlet.
20. Da li ti je književnost išla najbolje u školi?
S obzirom na to da sam apsolvent srbistike, definitivno jeste.
21. Da ti neko pokloni knjigu, koju si već pročitala i koja ti se nije svidela, šta bi uradila sa njom?
Smatram da je knjiga najbolji poklon. Svaki poklon treba sačuvati, a kada bih dobila knjigu koja mi se prethodno nije svidela, možda bih je pročitala ponovo, da vidim zbog čega je ta osoba tu knjigu poklonila baš meni.
22. Za koji serijal iz YA žanra, osim Hari Potera i Igre gladi znaš?
Dosta naslova, u tinejdžerskim danima sam najviše knjiga pročitala, ali na spisku za čitanje mi stoji Kradljivica knjiga, koju još uvek nisam stigla da pročitam.
23. Koja je tvoja omiljena reč?
Volim arhaizme, ali nemam neki koji volim baš posebno. Imam reč u engleskom jeziku koju mnogo volim još od srenjoškolskih dana – flabbergasted.
24. Vampiri ili Vile? Zašto?
Vile. Vile su nevrovatna magijska bića i motiv koji je vrlo prisutan u narodnoj književnosti, koju zaista obožavam.
25. Duhovi ili vukodlaci?
Vukodlaci – i ja imam problem sa punim mesecom, ne mogu da zaspim. A i volim seriju The Originals.
26. Shapeshifter- i ili Anđeli?
Shapeshifter-i – izazovniji su i dinamičniji.
(NE)-VERUJEM-U-LJUBAV-00000395200
Fotografija preuzeta sa Google pretrage.
27. Ljubavni trougao ili zabranjena ljubav?
Ako bih baš morala da biram, ljubavni trougao – dovoljno sam autentična da znam da nijedan izbor ne može biti pogrešan.
28. Obeleživač ili bilo koji papir?
Zavisi. Ako ne mogu da pronađem obeleživač, posluži i običan papir. Neretko uzimam neobične stvari da bih obeležila dokle sam stigla, npr. kartu sa koncerta ili kartu iz špila karata za igranje.
29. Da li možeš da prestaneš da čitaš bilo kada ili to može biti određeni deo knjige?
Uvek se trudim da zaokružim nekakvu celinu, pa ostavim za kasnije ili za sutra. Često je to kraj poglavlja ili kada sam baš umorna, kraj pasusa koji zaokružuje neku celinu u poglavlju.
Najiskrenije sam uživala odgovarajući na ova pitanja. Ako su se i vama svidela kao i meni, volela bih da pročitam vaše odgovore. Ukoliko nemate blog ili vam se prosto ne uklapa ovakav post, pišite mi odgovore na najzanimljivija pitanja u komentarima.
Vaša Vještica
4 thoughts on “Čitajte – negujte svoj um (book tag)

  1. Bude mi drago kada vidim da je još neko odgovorio na ova pitanja.. Mada, moram priznati da se ne slažem da je Hari Poter za osnovnu školu, naročito delovi posle trećeg. Kada objaviš knjigu javi, da pročitam 😀

    Liked by 1 person

    1. A neee, nismo mislile tako, saglasna sam u potpunosti da HP nikako nije za osnovnu, ali smo u osnovnoj čitale HP, pa u srednjoj Sumrak i onda nam je kao to obeležilo školovanje. 😊 A što se knjige tiče, volela bih zaista da mi se ostvari ta želja, pa ako bude valjalo, čitaće se. 😊😊😊 Inače, pitanja su vrh, stvarno mi je bilo prezabavno da odgovaram. ❤

      Like

  2. Ne znam mozda je to samo kod mene ali mene toliko nerviraju ilustracije. Uniste mi merak zamisljanja likova I prostora. Uvek to ispadne bolje I lepse u mojoj glavi. Sto se tice HP volela bih da mi nisu dozvolili da gledam film. Toliko je bolja knjiga da me na kraju film razocarao. I tako kod svakog filma koji je snimljen po knjizi. Uvek knjiga bolja.

    Liked by 1 person

    1. Istina, ilustracije ti ubiju maštu, zato i ja biram bez. A kada sam napisala da su u redu za decu – mislila sam na slikovnice. 😊 HP filmovi i nisu tako loši, kako postoje neki koji su unakazili dobre knjige. A uvek ćemo se složiti da je pisana reč mnoooogo bolja od ekranizacije i pravi poterovci uvek više vole knjige. Zato, čistokrvni poterovcu, dobrodošla na moj blog! Uživaj! 💋

      Like

Leave a Reply

