Magija filmskog platna

Magija filmskog platna: film “Stado”, decembar, 2016.

Ponosna sam što sam imala tu čast da odrastam uz neprikosnovene uloge naših najboljih glumaca. Nikola Kojo, Zoran Cvijanović, Vesna Trivalić i Nataša Ninković su ljudi koje sam često mogla da vidim na televiziji, što u filmovima, što u serijama. Kad god bih slušala njihove intervjue, upijala bih svaku reč. Takvi umovi, taj talenat i umetnost rađaju se samo jednom.

stado.jpg

Rečenica sa početka filma me je odmah kupila. Sama činjenica da su ovi umetnici svoje delo posvetili preminulom Miloradu Mandiću Mandi, mene je oduševila i malo mi se steglo u grudima. Nebojša Romčević je napisao jedan fenomenalan scenario, a Nikola Kojo je izrežirao kao da mu ovo nije prvi put. Film ne čine samo glumci, već cela ekipa. Smatram da je ova ekipa, koja je radila film Stado, jedna vrlo ozbiljna ekipa najmudrijih ljudi današnjice.

Meni je izuzetno drago što se na našem filmu uopšte, vidi takva inovativnost, prosto neka vrsta napretka. S obzirom na to da se ovde radi o veoma ozbiljnim imenima, pretenciozno bi bilo da kritikujem išta, a s druge strane, ne bih ni imala šta negativno prokomentarisati.

Moj objektivni utisak je da nam treba više ovakvih filmova. Scenario postavlja ozbiljna pitanja na koja još uvek nemamo odgovore. Izopačeno vreme prikazano je kroz neverovatan humor, kom svakako osim fenomenalno osmišljenih replika, doprinose i sami glumci. Kada bih o Nikoli Koji razmišljala kao o režiseru, uvek bih zamišljala njegov rad upravo ovako. Režijska rešenja kojima pribegava su meni odlično legla, a nisam ni primetila kada je proletelo vreme i film se završio. Suptilne smernice na goruće probleme sa kojima se glumci u Srbiji susreću, ukazuju i na to da se sa njima može susreti svako ko nema veze sa “onim odozgo”. Jedno stado koje je odavno pobeglo od svog Vođe, pa sada tumara travnjacima i snalazi se kako ume.

Pored glavnih glumaca, izdvojila bih fenomenalnu glumu nešto mlađe garde, odnosno Baneta Trifunovića, Petra Strugara i Hristinu Popović. Ovo troje izvanrednih glumaca u mojim očima predstavlja neku vrstu naslednika svojih starijih kolega, ali i potpuno autentičnu glumu kojoj svako od njih doprinosi svojim umećem i talentom.

Na kraju, jedino što vam mogu reći je da film obavezno pogledate, a trenutno se daje u svim bioskopima u većim gradovima, dok u manjim gradovima Mobil 3D Cinema omogućava po nekoliko projekcija.

Vaša Vještica

 

4 thoughts on “Magija filmskog platna: film “Stado”, decembar, 2016.

Leave a Reply

