"Zar nije muzika sve što nam treba?" N.I.

Aleksandra Radović i njeno cARstvo

Živimo u državi gde se komrcijalna muzika stvara iz dana u dan. Mnogi bi ljude okarakterisali kao otupelu skupinu koja pada na grandizaciju. Na svu sreću, u našoj državi postoji i gaji se ona muzika koja je daleko od kiča i šunda. Muzika koja nosi emociju, lični pečat jedne divne žene i punoznančne tekstove koje treba razumeti.

Fotografija preuzeta sa oficijalne stranice Aleksandre Radović.
Fotografija preuzeta sa oficijalne stranice Aleksandre Radović.

Aleksandra Radović je konačno objavila osam novih pesama, a za svaku od njih snimila je i spot. Pred sam kraj ove sumorne godine, ovo dođe kao jedno divno osveženje. Kada sam sve pesme preslušala, shvatila sam da je zaista vredelo čekati ovoliko dugo. Aleksandra se odužila na sebi svojstven način – poklonila nam je njeno cARstvo. Album se zaista simbolično tako i zove, a ako je suditi po društvenim mrežama, već se za svakog pronašla makar po jedna pesma. Zanimljivo je to da je prva pesma koju sam čula upravo pesma Neka me osude svi za koju je Aleksandra sama napisala tekst i muziku. Kao neko ko odavno prati njen rad, oduševljena sam činjenicom da je baš na ovaj album na stavila svoje kantautorsko delo.

Sve pesme nose onaj divni, melanholični ton svojstven samo muzičkom umenju Aleksandre Radović, a svaka od njih autentična je. Ako posle dva dana treba da izaberem omiljenu, moju dušu kupila je pesma Dok dišem. Nju preslušam nešto više puta nego ostale. To uopšte nije čudno, s obzirom na to da je tekst i muziku radila predivna Aleksandra Milutinović. Tvrdim da ne postoji bolji tandem od Radovićeve i Milutinovićeve.

Pesma Beskrajno nosi jednu divnu, divnu emociju. Ta moć koju Aleksandra Radović ima da uspe da prenese empatiju sa jednom čitavom sudbinom žene koja voli je neverovatna. Smatram da je ta moć autentična i da to nikako ne ume svako. Goran Kovačić je uradio muziku, a pri pisanju teksta pomogla mu je Aleksandra Milutinović. Ovaj tim je na isti način uradio i pesmu Pamti me, a ja sam sigurna da ćemo te stihove i note dugo pamtiti.

Primetila sam da su devojke već odlepile za možda najlepšom baladom na albumu. Dušan Alagić je uradio tekst i muziku za pesmu Samotnjak, a moram priznati da ni meni nisu izostale suze nakon prvog slušanja. I to je upravo ta moć Aleksandre Radović o kojoj sve vreme govorim.

Da su odličan tim, Goran Kovačić muzikom i Aleksandra Milutinović tekstom su dokazali i stvarajući pesmu Carstvo tuge. Svaka od ovih pesama koje je Radovićeva otpevala nosi jednu zaokruženu priču, govori o nečemu što niko drugi ne ume da prenese na taj način, kao ovaj neverovatno dobar tim.

Jednu od bržih, vrcavih pesama u stilu Aleksandre Radović uradili su Goran Kovačić (muzika) i Ljiljana Jorgovanović (tekst). Živeo kraj je pesma koja mi je posebno legla, pevljiva je, tekst odlično osmišljen, a kvalitet je nemerljiv.

Da Aleksandra Milutinović neverovatno dobro poznaje senzibilitet Aleksandre Radović, na ovom albumu je dokazala i pesmom Kocka leda. Ja zaista nemam reči kojima bih opisala ovako divno funkcionisanje dva muzičara kao što to njih dve čine.

Kada sam bila klinka, kada je trebalo da izgradim svoj muzički ukus, pesme Aleksandre Radović su se uvek nalazile na mojim kasetama, diskovima, plejlistama. Nikada neću zaboraviti onu plavu devojku koja vozi bicikl i peva Kao so u moru. Mislim da je baš ovaj album svojevrsna kruna dugogodišnjeg rada i truda. I neizmerno sam zahvalna Aleksandri Radović što mi je svojom muzikom pokazala pravi put, što sam danas neko ko ume da prepozna kvalitetne tonove i što ne padam na šund i kič.

Ostavljam vas da uživate u ovom divnom albumu, a ako ste već preslušali pesme, pišite mi koja vam se najviše dopada.

Vaša Vještica

 

Leave a Reply

