Magija filmskog platna: “Santa Maria della Salute”, januar, 2017.

Srce moje samohrano,

ko te doziva u moj dom?

neumorna pletisanko

sto pletivo pleteš tanko,

među javom i med snom…

Malo je reći da sam oduvek bila intrigirana likom i delom velikog Laze Kostića. Dok sam spremala ispit iz Srpskog romanzima, najviše sam uživala u analizi pesme Santa Maria della Salute. Ti stihovi su u meni uvek znali da probude nešto posebno, jedni iskonsku ljubav. Kada sam čula da će Zdravko Šotra snimiti film o ovom velikom umetniku, bojala sam se da mi se lični doživljaj ne sruši, a želela sam jako to da vidim.

15672534_1265270423531260_2914646403691641896_n
Fotografija preuzeta sa zvanične Fejsbuk stranice filma Santa Maria della Salute.

Zdravko Šotra je iskusno i veoma vešto uradio i scenario i režiju. Kostićevi stihovi se kroz film provlače baš onda kada su potrebni i kada se običnim rečima emocija ne može iskazati. Krupni kadrovi zrače lepotu svih izgovorenih reči. Čitava priča osmišljena je tako da u fokusu bude ta velika, nemoguća ljubav, a opet se gledaocima prikazuje i život Laze Kostića. Verujem da glumačko umenje Vojina Ćetkovića doprinosi tome. Imam utisak da je Ćetković sazreo sa ovom ulogom, da je iskušao sebe i fenomenalno izneo sve ono što se od njega očekivalo, pa i više od toga. Drago mi je što konačno na filmskom platnu vidim i Tamaru Aleksić i to baš u ulozi Lenke Dunđerski. Smatram da je taj senzibilitet mlade, pametne, zaljubljene devojke jedino ona mogla da iznese na pravi način.

Pored ovo dvoje glavnih glumaca, u filmu se pojavljuju i velika imena poput Nebojše Ilića Cileta, Slobode Mićalović, Nele Mihailović, Svetlana Bojković, Aleksandar Đurica, a na moje veliko zadovoljstvo i Aleksandar Berček, koga odavno nisam videla na filmskom platnu. Glumački sklop je takav da se zaista može osetiti duh vremena u kom su najveći srpski pisci živeli, da se oseti kako njihova umetnost utiče na razvoj društvene zajednice.

Preporučujem vam da film obavezno pogledate, ukoliko ste u prilici. Moj lični doživljaj o Kostićevoj poeziji je samo nadograđen, ako tako mogu reći. Film je na repertoaru u bioskopima u Srbiji. Ako se ne varam, na RTS-u bi trebalo da krene i emitovanje serije, gde će fabula biti razvijenija i u kojoj ćemo, sigurna sam, uživati.

Dve se u meni pobiše sile,

mozak i srce, pamet i slast…

Vaša Vještica

7 thoughts on “Magija filmskog platna: “Santa Maria della Salute”, januar, 2017.

    1. Daaa, muziku sam zaboravila sa spomenem, a i ja sam bila oduševljena istom! Ja sam Vojina gledala u pozorištu i nekako ga ne vidim kao Maneta više, možda zato što je ostario. 😊 Hvala ti što si pročitala tekst! 😊

      Like

  1. Hvala što si me uputila na ovaj tekst. Iskreno me zanimalo tvoje mišljenje i slažem se s njim. Mislim da je Vojin odigrao ulogu karijere tj da će me kad god vidim njegovo ime podsetiti na ulogu Laze Kostića iako je pre to bila uloga bata Maneta. Mene je malko razočarao kraj serije očekivala sam veći i drugačiji završetak ali mi se svidelo.

    Liked by 1 person

    1. Nema na čemu, izvini što sam kasnila sa odgovorom, rasplinula sam se na hiljadu strana poslednjih dana. Drago mi je što nam se mišljenja podudaraju. 😊 Rekoh već, seriju nisam gledala i ako te je razočarao kraj, verovatno bi i mene, pa neću sebi kvariti utisak koji je film ostavio na mene. 😊

      Like

Leave a Reply

