Pozorište

Predstava Hotel “Slobodan promet”, Jugoslovensko dramsko pozorište, 12.01.2017.

S obzirom na ono čemu težim i čime se bavim, moja poseta Beogradu nije mogla proći bez pozorišta. Proučila sam repertoare i predstava Jugoslovenskog dramskog pozorišta Hotel “Slobodan promet” učinila mi se najinteresantnijom. Nakon odgledane predstave, između ostalog, sam bila zadivljena i sposobnošću da na osnovu internet prezentacija prepoznam predstavu koju zaista vredi pogledati.

Hotel “Slobodan promet” je drama francuskog pisca Žorža Fejdoa. Žanrovski bi se mogla odrediti kao bulevarska komedija ili komedija zabune, a generalno francuske komedije tog tipa su nešto što mi u pozorištu izuzetno prija. Sam tekst sa sobom nosi određenu dinamičnost i živost, koju režija mora da proprati u pravoj meri. Boris Liješević pronalazi rešenja koja prate priču u celini i na scenu prenose savršenstvo dinamičnosti, što je i srž samog teksta.

slobodan-promet

U centru zbivanja jeste gospodin Pingle (N. Đuričko), kome je supruga Anželika (A. Simić) već pomalo i dosadila i koji zbog dinamičnosti želi da nađe ljubavnicu. Izabraće, ni manje ni više, suprugu svog komšije Pajardena (S. Timarov), gospođu Marselu (N. Tapušković). U čitavu priču upada i gospodin Matje (D. Jovanović) sa svojim ćerkama (A. Jovanović, S. Marković, M. Klanac i T. Gjorgjioska), ali i nećak  gospodina Pajardena Maksim (M. Dragičević), koji izučava ljubav i upada u vezu sa kućnom pomoćnicom gospodina Pinglea Viktorijom (M. Gojković). Zaplet i jurnjava nastaju u onom momentu kada se ključni likovi spletom okolnosti nađu u hotelu “Slobodan promet”.

Kada uz velike glumce odrastaš, posebna je čar videti ih na pozorišnoj sceni. Humor Dragana Jovanovića, veština Nikole Đurička, izvanredni talenat Srđana Timarova i spontanost Bojana Dimitrijevića su ono što upotpunjava tekst i podiže ga na neki novi, viši nivo. Uz njih staju ženski likovi koje tumače maestralne Nataša Tapušković, Anđelika Simić i Milica Gojković. Ono što je mene oduševilo jeste činjenica da su ostale uloge poverene mladim glumcima, odnosno Miodragu Dragičeviću, Amaru Ćoroviću, Anđeli Jovanović, Mariji Klanac, Sanji Marković i Tei Gjorgjioskoj. Dragičevića, Ćorovića i Jovanovićevu sam već gledala u pozorištu, stoga mi je posebno bilo drago da ih vidim ponovo na sceni, u nekim drugim ulogama. Miodrag i Anđela već ozbiljno gaze pozorišnu scenu, dok sam Amarov veliki talenat prepoznala još u Beton mahali. Zbog samog koncepta i suštine Beton mahale, posebno mi je drago što sam Amara videla u nekoj novoj ulozi. Sve ove mlade glumce ćemo tek gledati na sceni i to je ono što me raduje.

Kostimi i scenografija su urađeni veoma smisleno i sve je tako sastavljeno da gledalac sat i po ne zaustavlja smeh. Zato volim francuske komedije ovog tipa, zapleti su složeni, raspleti još složeniji, a svaka replika nosi novu i jaču dozu humora. Ovako dobar tekst iziskuje fenomenalnu ekipu od prvog do poslednjeg člana, što je u ovoj režiji svakako ispunjeno. Premijera predstave bila je 23. decembra 2016. godine, dakle biće na repertoaru i možete je pogledati u Jugoslovenskom dramskom pozorištu. Sledeće izvođenje je već 19. januara.

Vaša Vještica

One thought on “Predstava Hotel “Slobodan promet”, Jugoslovensko dramsko pozorište, 12.01.2017.

Leave a Reply

