Magija filmskog platna

Magija filmskog platna: “Pored mene”, televizijska premijera, 21.01.2017.

U našoj državici je nekako postala rutina da se ćuti. Ne govori se o bitnim stvarima, društvo je u drugom planu, socijalno je neprihvatljivo sve ono što uz sebe nosi epitet drugačije. Nije mi bila jasna buka oko “senzacionalnog” filma Pored mene. Nakon što sam film večeras pogledala, još manje mi je jasno.

Ne mogu i ne želim da shvatim bilo kakvu negativnu kritiku ovog filma. Inače nisam ovako isključiva, ali jedno ovakvo delo to u potpunosti zaslužuje. Film gledam iz perspektive nekoga ko iz škole neće izaći nikada, a sve vreme mi je kroz glavu prolazilo pitanje kako bih ja mogla i uspela da obuzdam ovakve generacije. I nisu najveći problem mobilni telefoni, mnogo je veći problem nedostatak ljudskosti. Društvo nam egzistira isključivo kroz osude, neshvatanja i neprihvatanja. Moj zadatak je da smislim način da sutradan moji učenici budu dobri ljudi, da podržavaju jedni druge i da budu otvorenog uma.,

pored-mene-poster-1000x500

Diskriminacija je nešto sa čim naše društvo MORA da se bori, a niko ne pomera ni prst. Nacionalizam mu dođe kao malo mače u odnosu na to na kakve se sve diskriminacije može naići u jednoj običnoj učionici. Sistem školstva nam je takav da se samo proizvode zatupljene generacije bez trunke ljudskosti u sebi. Film Pored mene otvara pitanja na koja svi znamo odgovor, a niko ne sme da ih postavi. Na jedan vrlo realističan način prikazuje prosečnu srpsku gimnaziju, bez trunke hiperbolisanja.

Stevan Filipović je režijski uradio maestralan posao, a Minja Bogavac je vešto napisala scenario, proniknuvši u najdublje misli likova i hrabro iznoseći srž svih problema sa kojima se danas učenici sreću. Hristina Popović svojim iskustvom i izvanrednom glumom vodi fantastične mlade glumce i prepušta im tzv. spotlight. Slaven Došlo, Nikola Glišić, Gorica Regodić, Milica Majkić, Matea Milosavljević, Darko Ivić, Jelena Puzić i Andrej Pipović su samo neka od imena koja morate doooobro upamtiti. To je budućnost srpske glumačke scene, a ovako zahtevnim filmom dokazali su koliko su dobri i neustrašivi glumci.

Naše vreme sa sobom nosi velike promene. U globalu nismo u stanju da ih prihvatimo, ali kao individue koje potpuno objektivno sagledavaju stvari možemo pomoći svom narodu. Na kraju, najvažnije je da budemo jedni pored drugih, sve ostalo je manje važno, skoro pa nebitno.

Vaša Vještica

Leave a Reply

