Zašto nisam i neću pogledati famozni drugi deo Zone Zamfirove?

Kada su ovakve stvari u pitanju, apsolutno sebi dozvoljavam da imam mišljenje. Samim tim, iznosim to mišljenje i očekujem da ga čitaoci prihvate samo kao jedno glasno razmišljanje, nikako kao bilo kakvu klevetu ili negativnu kritiku.

Moj grad, Aleksinac, bio je na listi gradova koji su dobili ekskluzivnu pretpremijeru filma Zona Zamfirova, drugi deo. Moram priznati da mi sama situacija nikako nije bila jasna. Naš Centar za kulturu i umetnost je uvek rado i raširenih ruku ugostio ljude iz glumačkog sveta, ali odavno nismo doživeli ovakvu premijeru jednog filma.

zone.jpg

Kako uvek gledam da izvučem ono pozitivno, prvo sam pomislila da je film tako dobro urađen, da glumci nesebično žele da se poklone i pred publikom van Beograda. Onda sam se razbolela i na ekskluzivnu pretpremijeru nisam otišla. Kada sam videla slike popunjene bioskopske sale do poslednjeg mesta, shvatila sam o čemu se radi. Moja sestra je sutradan pogledala film i rekla mi da je svakako bolje što nisam gledala, jer nije oduševljena. Nakon deset dana prikazivanja filma sve je više negativnih kritika, kojih sam se, moram priznati, i pribojavala.

Između ostalog, pročitala sam da su glumački talenti Tanje Bošković, Ljiljane Stjepanović i Milana Vasića protraćeni, da se mladi glumci nikako nisu snašli, a da je Brankica Sebastijanović sve samo nije Zona. Ipak, čini mi se da Sebastijanovićeva nosi na leđima ogroman teret i da će ga teško skinuti. Ne mogu da kažem da je sve navedeno moje mišljenje, film nisam gledala. Međutim, kada pročitam dobru kritiku i neku od ovih lošijih, nekako su mi ove druge mnogo realnije. Nakon samog trejlera za film zaključila sam da se sa južnjačkim govorom itekako kuburi, a da je fabula isprazna. Kada mi je sestra ispričala o čemu se radi, shvatila sam da se to iz trejlera nikako ne može zaključiti i da je to jedan odličan markentiški potez.

Glavni razlog zašto film neću gledati jeste činjenica da književni rad Stevana Sremca obožavam i sve ovo mi liči na kakvo skrnavljenje. Da je Sremac hteo da nastavi priču o Zoni i Manetu, on bi svakako napisao nastavak. Ovako mi se čini da je sve ovo bespotrebno. Žao mi je samo što se kroz sve ovo provlači ime Juga Radivojevića koji je fantastičan reditelj, ali kao se režiser nije baš snašao.

Potrebno je mnogo hrabrosti usuditi se da pišeš preko velikog Stevana Sremca. Očigledno je da miris novca daje potrebnu hrabrost, pa svako može gaziti po prošlosti. Svakog čuda tri dana dosta – neko će zaraditi novac, neko će želeti da se što pre zaboravi da je bio deo ovog projekta, a neko će nastaviti da leleče i misliće da je to smešno. Nije. Tragično je.

Vaša Vještica

8 thoughts on “Zašto nisam i neću pogledati famozni drugi deo Zone Zamfirove?

  1. Delimo mišljenje. Drug me je nagovarao da idemo ali sam odbila iako obožavam domaću kinematografiju.
    Ovo je dobar marketing trik ali mi je žao sto su se neki naši glumci “prodali”. Mladi ajde nisu iskusni ali starija i dobro poznata imena ovo sebi nisu smeli dozvoliti.
    Inače priča o Zone i Manetu je istinita. Jedan naš pisac je bio deo uprave u nekom gradu na Kosovu i postojali su i Zone i Mane ali nažalost istinita priča se završava tako što se ona udala za siromašnog. Naš pisac je tu priču jednom prilikom ispričao Sremcu i Sremac ga je pitao da li može da napiše roman o njima . Ovaj mu je odgovorio da može ali da njeno ime i lik nigde ne pominje. Sremac je odgovorio da će da je odvede u svoj Niš i da će pisati tako da je ni rođena majka neće prepoznati. Ali eto on je voleo želeo kraj pa je tako i napisao.

    Liked by 1 person

    1. Ooo da, znam. Sremac je priču čuo od Nušića, koji je i sam želeo da je napiše, ali nije upravo zbog prepoznatljivosti, pa je Sremac to vešto uobličio i napisao Zonu. Zato je malo besmisleno nadograđivati nešto na ovaj način. :/

      Like

      1. Baš to. Ali nažalost ovo je samo pokazatelj da se i u umetnost provlače finansijski interesi.
        Inače jako mi se sviđa novi dizajn bloga. Fantastičan je.

        Liked by 1 person

  2. Ali neko će nastaviti da leleče i misliće da je to smešno – pobednička rečenica, baš sam se nasmejala. 😀 Takođe nisam gledala film, jer se svemir potrudio da mi dan pre polaska u bioskop dopremi sve moguće kritike o filmu. I hvala mu na tome, a i tebi na ovom tekstu. 🙂

    Liked by 1 person

Leave a Reply

