Knjiga nedelje: “Ringišpil”, Jelena Bačić Alimpić

Kada sam pre par godina uzela ovu knjigu u ruke, moram priznati da sam joj prišla jako oprezno, možda i sa dozom skepticizma. Bila sam klinka koja nije podnosila sve što ima bilo kakve veze sa ružičastom televizijom. Kada sam podrobnije upoznala biografiju autorke i shvatila da je njen poziv da bude pisac, bilo mi je jasno zašto sam knjigom bila oduvana još tada. Odlučila sam da joj se vratim i ponovo je pročitam, sada kada sam starija i kada iščekujem momenat da sebi priuštim najnoviju trilogiju ove autorke.

Jelena Bačić Alimpić je neko ko jako dobro poznaje pisanu reč. Ne bih se nikako i nikada složila sa zluradim komentarima neukih ljudi koji njene reči besramno upoređuju sa rečima novopečenih i samoproklamovanih modernih spisateljica. Naprotiv, Bačić Alimpić je autentična u svom stvaralaštvu i istina je da njenoj umetnosti treba prilaziti sa oprezom. Pritom, vrlo jasno mislim na oprez da ne dozvolite sebi da se potpuno uvučete u priču koja će vas svojom težinom izmestiti iz sopstvene kože. Njene reči imaju težinu. Njene reči nose vrlo jasnu poruku.

ringispil-jelena_bacic_alimpic__v.jpg
Fotografija preuzeta sa sajta http://www.laguna.rs.

Učiniće vam se da je ova knjiga idealna da je spakujete u kofer i ponesete na more. Ipak, ne bih se baš u potpunosti složila sa tim. Ringišpil definitivno nosi jednu tako tešku priču da prosto ne možete ostati ravnodušni. Možda sam i malo više plakala kada sam po drugi put čitala knjigu. U središtu radnje je sudbina jedne balerine, jedne žene i njen život je vrlo tesno u vezi sa ringišpilom. Ta alegorija koju Bačić Alimpić uspostavlja između života i ringišpila je svakako nesvakidašnja i vrlo opipljiva. Emocija kojom je svaka reč protkana je autentična i živa. Protkana mirisima, ukusima i neverovatnim opisima ruskih zima, ova priča će vas preseliti u jedan neverovatan svet.

Vrlo sam svesna toga da će ova preporuka naići na oprečna mišljenja. Kao i uvek, ispoštovaću svako mišljenje i svaki komentar i volela bih da ih je što više. Ukoliko niste čitali njene knjige do sada, od srca preporučujem Ringišpil kao štivo kroz koje ćete upoznati njen stil i njenu umetnost. Pokušajte da izbrišete tu ružičastu mrlju koja vam smeta na pomen Jeleninog imena. Ipak, ona je pobegla iz toga pre nego što je postalo ovako tragično i okrenula se svojoj ljubavi prema pisanoj reči, a verujte mi na reč, to joj jako dobro ide, štaviše odlično. Ja sa nestrpljenjem čekam da prikupim novac i kupim sebi najnoviju trilogiju koja se već mesecima ne skida sa Lagunine top liste.

Do tada, Ringišpil možete pronaći u Laguni, a više informacija o čitavoj toj divnoj priči na zvaničnom sajtu www.ringispil.rs. Ono što je divno jeste činjenica da uz knjigu dobijate CD sa muzikom koja pomaže pri doživljaju čitave priče.

Vaša Vještica

5 thoughts on “Knjiga nedelje: “Ringišpil”, Jelena Bačić Alimpić

    1. Dodajem na spisak odmah! Nažalost, zbog obaveza na fakultetu nisam imala mnogo vremena za čitanje literature koja je van programa, ali sada ću imati i jedva čekam da se prepustim čarima domaćih umetnika! 🙂

      Liked by 1 person

  1. Ovu knjigu sam isto kao ti pročitala pre par godina,ali je iznova stalno čitam i svaki put izazove iste emocije. Svaki deo trilogije ‘Kazna za greh’ sam kupovala na dan kada je izašao i veruj mi nećeš se pokajati. Definitivno je trebala ranije da batali televizijske formate i da se posveti pisanju. 🙂

    Liked by 1 person

  2. “Poslednje prolece u Parizu” je fenomenalna knjiga.Istorija,romansa,izdaja,majstorski ukomponovano.Od trilogije sam procitala nazalost samo prvu knjigu,nadam se da cu uskoro nabaviti i ostale.Njeno pisanje je zaista nesto potpuno drugacije od onoga sto bi moglo da se ocekuje na prvu loptu .

    Liked by 1 person

Leave a comment